Vânzările grupului farmaceutic sloven KRKA în România, cea mai importantă piață pentru companie în Europa de Sud-Est, au crescut cu 6% în primele nouă luni, la 39,6 milioane de euro.
România este o piață-cheie pentru grup, iar strategia KRKA până în 2022 prevede concentrarea atenției spre piețele cele mai importante.
Printre țările din Europa de Sud Est pe care compania activează se mai regăsesc Bulgaria, Croația, Serbia, Macedonia, Albania, Muntenegru, Kosovo și Bosnia-Herțegovina. Piața românească a generat 30% din vânzările KRKA în regiune, care au însumat 132,3 milioane euro. La nivel regional, vânzările au avut un avans de 14%, cea mai mare creștere dintre toate piețele pe care grupul KRKA este prezent.
CITEȘTE ȘI Lanțul de farmacii Dona numește un german, fost la Renault, Volkswagen, Intel și McDonald’s, în poziția de Chief Marketing & Digital Officer Pe segmentul meicamentelor cu prescripție, cele mai vândute pe piața locală pentru companie au fost Atoris (atorvastatin), Co-Prenessa (perindopril/indapamide) și Karbis (candesartan). Dintre medicamentele care se eliberează fără prescripție medicală, cel mai vândut a fost Bilobil. Slovenii reiterează că "au acordat o atenție specială" promovării medicamentelor pentru răceală și gripă, mai ales Septolete Omni (benzydamine/cetylpyridinium), gamei Herbion (pe bază de plante) și medicamentului Nalgesin (naproxen), pentru combaterea durerii.
Pe segmentul medicamentelor pentru uz veterinar, cele mai vândute în România au fost produsele pentru combaterea paraziților, inclusiv Fypryst (fipronil), Ataxxa (permethrin/imidacloprid) și Milprazon (milbemycin oxime/praziquantel).
La nivel de grup, KRKA a avut, în primele nouă luni, vânzări-record de 971,9 milioane de euro. Profitul net a crescut, îm ritm anual, cu 10%, la 120,8 milioane de euro.
KRKA produce medicamente generice pe care le comercializează în peste 70 de state la nivel mondial. Firma are centre de producție în Slovenia, Polonia, Rusia, Croația și Germania.
Medicamentele cu prescripție medicală au cea mai mare pondere în vânzările KRKA, atât în România cât și la nivel de grup. În România, compania slovenă este unul dintre principalii jucători de pe segmentul medicamentelor generice.