Comisia Europeană a aprobat, cu anumite condiții, tranzacția prin care compania britanică GlaxoSmithKline (GSK) și grupul american Pfizer își combină diviziile de consumer healthcare într-o societate mixtă cu vânzări anuale de aproape 13 miliarde de dolari. Noua companie va fi controlată de GSK.
Pentru finalizarea tranzacției, Pfizer este nevoită să renunțe la brandul ThermaCare, sub care sunt comercializate bandaje terapeutice.
Noua companie va fi deținută în proporție de 68% de GSK, restul de 32% din acțiuni revenind Pfizer.
Portofoliul viitoarei companii va include mărci precum Sensodyne, Panadol, Voltaren, Advil și Centrum, tranzacția fiind estimată să se încheie în a doua parte a anului viitor.
Pfizer a intrat pe piața românească în 1993. În 2011, compania americană a achiziționat fabrica de suplimente alimentare Ferrosan din Cluj, unde sunt ambalate produse destinate exportului în țări din Europa, Asia, America și Orientul Mijlociu.
GSK, cea mai mare companie farmaceutică din Marea Britanie, este prezentă în România din 1989. În urmă cu trei ani, compania și-a reorganizat activitatea de pe plan local prin renunțarea la brandul local Europharm, sub care activau o fabrică în Brașov și un distribuitor, dar a păstrat activitățile de cercetare și dezvoltare.