Bruxelles-ul impune condiții suplimentare pentru tranzacția prin care GSK și Pfizer, prezente în România, își combină diviziile de consumer healthcare într-un gigant cu vânzări globale de aproape 13 miliarde dolari

Bruxelles-ul impune condiții suplimentare pentru tranzacția prin care GSK și Pfizer, prezente în România, își combină diviziile de consumer healthcare într-un gigant cu vânzări globale de aproape 13 miliarde dolari
scris 12 iul 2019

Comisia Europeană a aprobat, cu anumite condiții, tranzacția prin care compania britanică GlaxoSmithKline (GSK) și grupul american Pfizer își combină diviziile de consumer healthcare într-o societate mixtă cu vânzări anuale de aproape 13 miliarde de dolari. Noua companie va fi controlată de GSK.

Pentru finalizarea tranzacției, Pfizer este nevoită să renunțe la brandul ThermaCare, sub care sunt comercializate bandaje terapeutice.

Urmărește-ne și pe Google News
Rețeaua de sănătate Regina Maria finalizează o nouă tranzacție CITEȘTE ȘI Rețeaua de sănătate Regina Maria finalizează o nouă tranzacție
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Tranzacția, care va crea cel mai mare jucător pe segmentul de consumer healthcare, care cuprinde medicamente eliberate fără prescripție medicală, vitamine, precum și produse pentru îngrijirea sănătății și cosmetice, a fost anunțată la finele anului 2018.

Noua companie va fi deținută în proporție de 68% de GSK, restul de 32% din acțiuni revenind Pfizer. 

Portofoliul viitoarei companii va include mărci precum Sensodyne, Panadol, Voltaren, Advil și Centrum, tranzacția fiind estimată să se încheie în a doua parte a anului viitor.

Pfizer a intrat pe piața românească în 1993. În 2011, compania americană a achiziționat fabrica de suplimente alimentare Ferrosan din Cluj, unde sunt ambalate produse destinate exportului în țări din Europa, Asia, America și Orientul Mijlociu.

GSK, cea mai mare companie farmaceutică din Marea Britanie, este prezentă în România din 1989. În urmă cu trei ani, compania și-a reorganizat activitatea de pe plan local prin renunțarea la brandul local Europharm, sub care activau o fabrică în Brașov și un distribuitor, dar a păstrat activitățile de cercetare și dezvoltare.

viewscnt
Afla mai multe despre
pfizer
thermacare
gsk
healthcare
tranzactie faram
centrum