Comisia Europeană a aprobat vânzarea diviziei de produse veterinare a Bayer către Elanco, însă cu unele condiții, autoritățile europene fiind de părere că, fără acestea, tranzacția ar fi limitat concurența pe anumite segmente. Finalizarea tranzacției, anticipată în august, va crea al doilea mare jucător pe piața de profil la nivel global.
"Achiziția diviziei Animal Health a Bayer de către Elanco ar fi redus semnificativ opțiunile de medicamente inovatoare și competitive, atât deja existente, cât și viitoare, utile medicilor veterinari, proprietarilor de animale și fermierilor pentru tratarea anumitor afecțiuni ale animalelor. Vânzarea produselor pentru infecția urechilor și eliminarea paraziților permite ca tranzacția să meargă mai departe fără a dăuna inovației și concurenței pe aceste piețe", a declarat comisarul european în domeniul concurenței.
Astfel, Comisia și cele două companii au agreat vânzarea unor produse pentru tratarea otitei, a coccidiozei și a unor tratamente pentru paraziți, mai exact: Osurnia (Elanco), Drontal/Profender (Bayer), Vecoxan (Elanco).
CITEȘTE ȘI Wizz Air lansează noi rute din BucureștiCompaniile au acum undă verde pentru finalizarea tranzacției, iar Elanco anticipează că aceasta va avea loc pe 3 august.
Compania americană Elanco este unul dintre principalii jucători de pe piața produselor pentru îngrijirea sănătății animalelor, fiind desprinsă din grupul farmaceutic Eli Lilly.
Prețul tranzacției include 5,3 miliarde de dolari care vor fi plătiți numerar și o diferență de 2,3 miliarde de dolari reprezentând acțiuni Elanco.
CEO-ul Bayer, Werner Baumann, se confruntă cu presiuni din partea investitorilor, cărora trebuie să le demonstreze că orientarea duală a companiei, către agricultură și sănătate, este un model viabil. O parte din problemele Bayer au luat naștere după ce compania a finalizat preluarea Monsanto, grupul german fiind lovit de o avalnșă de procese în SUA. Procesele au la bază acuzații privind efectele cancerigene ale erbicidului Roundup, un erbicid "moștenit" de la Monsanto.
Anul trecut, compania germană a ajuns și la un acord de vânzare a mărcii Dr. Scholl's către fondul de private equity Yellow Woods Partners, prețul tranzacției fiind de 585 de milioane de dolari. Tot în 2019, compania a agreat vânzarea diviziei de produse pentru protecție solară din SUA, Coppertone, către Beiersdorf pentru 550 de milioane de dolari.