Sistemele online ale statului nu sunt foarte "user friendly", iar unele nici nu se bazează pe o cerere reală a pieței, cum a fost cazul celebrului sistem e-România, în cazul căruia studiul de fezabilitate relevă că cererea a fost zero, a arătat, la WeLoveDigital.forum, ministrul Comunicațiilor, Augustin Jianu. El și-a exemplificat argumentația arătând că părinții săi, în vârstă, știu foarte bine să folosească Facebook-ul, dar nu și să achite către stat o taxă online.
Forumul, extrem de important pentru piața de business și organizat pe două zile, are ca parteneri UPC, Telekom, Cert, Philips, Fan Courier, Visa, Iqos, easypost și DWF, fiind organizat cu sprijinul IAB, IAA, ANSSI, ANIS și 2Performant. Parteneri media sunt News.ro, Adevarul.ro, Iqads, Smark, Softlead
"Sistemele construite până acum nu au originat dintr-o nevoie reală, dintr-o cerere la nivelul populației. S-a făcut vestitul sistem e-România. Eu aș invita să vedeți studiul de fezabilitate, să vedem care a fost cererea. Zero! Nu a existat o cerere. Bun, acum am dat banii pe el, trebuie să-l folosim cumva (...) Nu toate sistemele sunt execrabile, unele dintre ele mai și funcționează, trebuie văzute cum le putem îmbunătăți și face un pic mai user friendly. Ca o paranteză, de exemplu, părinții mei, trecuți bine de o anumită vârstă, știu să folosească foarte bine Facebook-ul. De ce știu să folosească Facebook-ul și nu știu să facă plata unei taxe online? Este foarte simplu: în felul în care aplicațiile sunt construite, sunt foarte intuitiv de folosit și pornesc de la nevoia de a comunica. Și interacțiunea cu statul este o nevoie, trebuie să o facem mult mai ușoară și oamenii vor înțelege că este mai OK să stai acasă, să faci o plată în 5 minute, decât să te duci o jumătate de oră până la un ghișeu, să stai la coadă încă o jumătate de oră", a arătat ministrul.
El a apreciat și că un parteneriat public-privat este mult mai eficient, deoarece operatiorii privați sunt mult mai cointeresați de un proiect când au o contribuție financiară
În urmă cu un an, Profit.ro a prezentat un document guvernamental care releva că niciuna dintre platformele online dezvoltate de administrația centrală nu este un spațiu prietenos pentru dezbateri și nu facilitează o comunicare publică, deși pentru acestea au fost cheltuite cel puțin 250 milioane de lei.
Cea mai mare și mai controversată investiție a fost realizată anterior de Ministerul Comunicațiilor pentru "celebra" platformă e-România, care a devenit, între timp, portaleromania.ro. Aceasta a avut un buget alocat de 52,1 milioane lei, fiind predată reprezentanților ministerului în 2013.