Șoferii și clienții Uber au acum posibilitatea de a comunica audio între ei, fără a părăsi aplicația.
Cei de la Uber au constatat că numărul curselor anulate crește atunci când locul de întâlnire se află într-o zonă aglomerată, iar clientul și șoferul nu reușesc să se întâlnească rapid.
Drept urmare, compania americană a făcut o prioritate din îmbunătățirea comunicării dintre cele două părți, motiv pentru care lansează acum o funcție de comunicare audio în cadrul propriei aplicații.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Întocmai aplicațiilor de chat, Uber a ales tehnologia VoIP (Voice over IP) pentru noua sa funcție de comunicare, funcție pe care a testat-o începând din luna iunie și care este acum disponibilă la nivel global.
Tehnologia VoIP folosește conexiunea wireless sau pe cea de date pentru realizarea apelurilor, nu rețeaua de voce pusă la dispoziție de operator.
Cei de la Uber spun că au optat pentru VoIP deoarece în multe regiuni ale lumii a devenit mai ieftin să vorbești astfel decât prin apelul vocal tradițional.
Principalul avantaj al acestei abordări, pentru toate părțile implicate, este faptul că nu e nevoie să părăsești aplicația pentru a realiza un apel. Cel mai mult vor avea de câștigat șoferii, care nu trebuie să întrerupă coordonarea comenzilor pe care o realizează în aplicație pentru a iniția sau a răspunde unui apel.
În acest moment, Uber oferă trei mijloace de comunicare între șoferi și clienți. În afară de apelurile VoIP, cele două părți își pot trimite SMS-uri și mesaje în cadrul aplicației.
Tot pentru reducerea numărului de comenzi anulate, Uber mai lucrează în prezent la îmbunătățirea sistemului de localizare GPS, pentru ca locul de întâlnire să fie indicat mai precis.