Cel mai mare serviciu de streaming muzical crede ca venit timpul ca și casele de producție să plătească.
La presiunea investitorilor, care vor să vadă și profit de la Spotify, compania suedeză a venit cu ideea conținutului sponsorizat, pentru care speră că deținătorii drepturilor de difuzare vor fi dispuși să plătească.
Ideea este ca studiourile de producție să plătească Spotify pentru ca muzica pe care o dețin să fie mai vizibilă. “Mai vizibil” poate lua mai multe forme aici, de la afișarea proeminentă a anumitor melodii sau albume, până la notificări trimise utilizatorilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Propunerea Spotify a născut controverse, atrăgând deja criticile caselor de producție. Aceștia se tem că ar putea să plătească degeaba, pentru promovarea unui conținut care ajunge oricum la utilizatori.
De asemenea, mai există și problema negocierilor pentru drepturile de distribuție, care ar putea fi complicate și mai mult de introducerea acestei chestiuni în ecuație.
Însă, Spotify pare să dețină pârghiile aici. 80% din veniturile industriei de muzică au fost generate anul trecut de streaming, iar Spotify este de departe cel mai mare jucător.
Label-urile independente, pe de altă parte, se tem că în acest fel Spotify va crea un ecosistem în care banii se vor învârti doar între “cei mari”, în vreme ce restul vor ajunge undeva la periferie, greu de descoperit.
Îngrijorați ar trebui să fie și utilizatorii care s-au bucurat până acum de foarte bunele recomandări și playlist-uri create de algoritmul serviciului. Acestea ar putea fi alterate de conținut care nu se potrivește neapărat propriilor gusturi, dar pe care Spotify îl va promova pentru a câștiga bani.
Nici vestea unor notificări nedorite nu este foarte bună pentru utilizatori, care sunt însă obișnuiți cu acest nivel de agresivitate din Facebook și alte rețele sociale.