Grupul Lenovo anunță rezultate financiare record, înregistrând venituri anuale ce depășesc 50 de miliarde de dolari pentru al doilea an consecutiv.
Profitul înainte de taxe a atins valori de 1,02 miliarde de dolari, în creștere cu aproape 19% față de aceeași perioadă a anului trecut. Venitul net anual s-a ridicat la 665 milioane dolari, în creștere cu 12% față de anul fiscal anterior.
„Pe fondul uneia dintre cele mai semnificative perioade de schimbare și transformare globală pe care le-am văzut vreodată, Lenovo și-a transformat semnificativ businessul în ultimul an. De la înregistrarea unui venit înainte de taxe record, în valoare de 1,02 miliarde de dolari, până la veniturile anuale de 50,7 miliarde de dolari, nu aș putut fi mai mândru de performanțele noastre din acest an”, a declarat Yang Yuanqing, președintele și CEO Lenovo. „Sunt, de asemenea, incredibil de mândru de modul în care continuăm să răspundem pandemiei globale. În timp ce confruntăm în continuare cu această perioadă incertă, sunt încrezător în faptul că Lenovo își va folosi excelența operațională și amprenta globală pentru a pune în aplicare strategia noastră de transformare inteligentă și va recunoaște oportunitățile oferite de noul context.”
Grupul Intelligent Devices (IDG) continuă să înregistreze cele mai puternice performanțe. Grupul PCSD (PC and Smart Devices), una dintre cele două unități IDG, a raportat venituri anuale de aproape 40 de miliarde de dolari, în creștere cu 3,6% față de aceeași perioadă a anului anterior. Profitabilitatea s-a îmbunătățit, venitul înainte de taxe a înregistrat un nivel record de 2,3 miliarde de dolari (o creștere de 18%).
Cea de-a doua divizie IDG, Mobile Business Group (MBG), a înregistrat o creștere accelerată până când trimestrul patru a fost afectat de criza Covid-19, care a dus la închiderea fabricii de smartphone-uri din Wuhan. Veniturile MBG au scăzut, iar pierderea înainte de taxe a fost de 43 de milioane de dolari, impact redus de cele 96 de milioane de dolari înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut. Businessul continuă, punând accent pe inovație și acaparând segmentul premium cu iconicul smartphone Motorola razr pliabil.
Divizia Data Center Group (DCG) a înregistrat o scădere totală a veniturilor cu 8,7% cauzată de cererea redusă de soluții Hyperscale, însă veniturile non-hyperscale au crescut cu 5,3% comparativ cu anul fiscal anterior. Acest fapt a fost determinat de creșterea veniturilor cu două cifre pe segmentele Software Defined Infrastructure (SDI), Storage, Software și Servicii.
Grupul MBG a fost afectat de criza Covid-19, compania fiind nevoită să închidă principala sa fabrică de smartphone-uri din Wuhan pentru o mare parte a trimestrului patru. Cu toate astea, businessul a fost susținut de celelalte fabrici din întreaga lume, iar grupul a produs 6 milioane de smartphone-uri în cele trei luni.
Divizia DCG a înregistrat creștere de 14% a volumului de servere.
Cota de piață a Lenovo pe PC-uri a crescut cu patru puncte peste nivelul pieței, consolidând poziția de lider a companiei.
Lenovo este o companie globală din top Fortune 500, în valoare de 50 mld. USD, cu 63000 de angajați în 180 de piețe.