Profitul și veniturile Facebook, rețea socială care reunește 60% din populația globală cu acces la internet, au crescut puternic în trimestrul al doilea, depășind așteptările analiștilor, susținute de evoluția pozitivă a principalei surse de venit, publicitatea pe dispozitive mobile.
Profitul Facebook a fost de 3,9 miliarde de dolari, cu 71% mai mare decât cel din al doilea trimestru al anului trecut. Profitul pe acțiune a urcat cu 69%, la 1,32 de dolari, depășind estimarea analiștilor, de 1,13 dolari.
Veniturile companiei au fost de 9,3 miliarde de dolari, în creștere cu 45% în ritm anual. Analiștii anticipau o creștere de 43% a veniturilor trimestriale, la 9,2 miliarde de dolari.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Veniturile din publicitate au fost de 9,16 miliarde de dolari, adică 98% din veniturile totale. Din veniturile din publicitate, 87% sunt realizate din reclame pentru dispozitive mobile.
Facebook a atras totuși atenția că numărul de reclame afișate ar putea atinge maximul în a doua jumătate a anului, dat fiind că rețeaua și-a impus o limită pentru publicitatea din cronologie, iar unii utilizatori ar putea fi ținuți la distanță de faptul că sunt fortați să urmărească materiale video.
În acest context, compania explorează în prezent noi surse de venit. Luna aceasta, Facebook a anunțat că Messenger va începe să afișeze reclame unui mic procent de utilizatori la nivel global, acesta fiind primul pas important în monetizarea aplicației.
Totodată, compania a reiterat că anticipează o majorare a costurilor în acest an, în contextul în care va construi noi centre de date, va cumpăra conținut original și va angaja ingineri și moderatori.
La finele lunii trecute, Facebook a anunțat că a ajuns la 2 miliarde de utilizatori lunari, mai mult de un sfert din populația globală și circa 60% din populația cu acces la internet, fiind prima rețea socială care reușește acest lucru.
În al doilea trimestru al acestui an, creșterea numărului de utilizatori a fost de 17%.
Deși numărul de utilizatori a fost în permanență pe un trend crescător, eforturile de extindere vor fi, probabil, mai mari pe viitor. Atragerea de noi utilizatori va fi o provocare pentru platforma de socializare, dat fiind că a atras deja circa 60% din populația cu acces la internet, potrivit datelor internetlivestats.com. Mulți dintre utilizatorii care au acces la internet, dar nu utilizează Facebook, sunt în China, unde platforma este interzisă.