Producătorul jocului Farmville, poveste de succes pe piața imobiliară din California

Producătorul jocului Farmville, poveste de succes pe piața imobiliară din California

Sursa foto: blog.zynga.com

scris 9 mai 2016

Deși capitalizarea bursieră a Zynga s-a prăbușit de 4 ori în ultimii ani, compania care deține licența jocului Farmville este beneficiara boom-ului imobiliar din California. Sediul său din San Francisco valorează acum 540 milioane dolari, dublu decât prețul de achiziție din 2012.

În urmă cu 4-5 ani, foarte mulți deținători de conturi de Facebook „lucrau” febril pe fermele virtuale ale jocului interactiv online Farmville. A fost perioada de aur pentru producătorul programului, compania Zynga Inc., care a profitat de notorietate pentru a se finanța masiv prin listarea pe piața Nasdaq de la New York, unde se tranzacționează sub simbolul ZNGA.

La câteva luni de prezență în ringul bursier, Zynga ajungea la o capitalizare bursieră de 9 miliarde dolari, pe atunci o valoare dublă față de Electronic Arts, producător de jocuri pe calculator cu o experiență mai mare cu peste 10 ani decât cea a firmei care a inventat Farmville.

Un exces de piață. Entuziasmul utilizatorilor de Facebook pentru fermele virtuale s-a estompat și odată cu ele și perspectivele de a obține rezultate financiare în creștere pentru Zynga, care avea la prețul de închidere de ieri de 2,55 dolari pe acțiune o capitalizare de 2,23 miliarde dolari, de 4 ori mai mică față de cea de vârf și de 10 ori mai mică decât cea a Electronic Arts.

Este totuși și o zonă de succes pentru Zynga, companie care a ajuns de la un număr de 3.000 de angajați acum 4 ani la aproximativ 1.700-2.300 de salariați. Investiția sa în real estate. Portalul financiar Zero Hedge atrage atenția că sediul său din San Francisco a ajuns să valoreze 540 milioane de dolari, mai mult decât dublu față de prețul de achiziție din 2012 de 228 milioane dolari.

Urmărește-ne și pe Google News

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Ironie a sorții, sediul său din strada Townsend numărul 8 din cel mai scump oraș al SUA, având peste 60.000 mp unde urma să fie angrenată o forță de muncă în creștere, este acum un activ ce reprezintă un sfert din întreaga capitalizare bursieră a firmei.

Zynga este astfel beneficiară nemijlocită a „boom”-ului imobiliar din California. Amplasată într-o zonă centrală la golful San Francisco, respectiva clădire ar putea fi vândută la un preț nesperat în urmă cu ani buni.

Portalul SFGate face o observație încă și mai uimitoare. Dacă facem socoteala îndepărtând de pe bilanțuri cash-ul de 1,5 miliarde dolari al companiei, rezultă că acum, prin valoarea sa de piață intrinsecă, Zynga nu face mai mult decât prețul propriului său sediu. O perspectivă interesantă care ridică o întrebare: dacă ar distribui cash-ul către acționari și prețul sediului s-ar întoarce la nivelul din 2012, cât ar valora producătorul jocului Farmville?
 

viewscnt
Afla mai multe despre
zynga
electronic arts
jocuri pe calculator
games
jocuri online
farmville
facebook
san francisco