Deși capitalizarea bursieră a Zynga s-a prăbușit de 4 ori în ultimii ani, compania care deține licența jocului Farmville este beneficiara boom-ului imobiliar din California. Sediul său din San Francisco valorează acum 540 milioane dolari, dublu decât prețul de achiziție din 2012.
În urmă cu 4-5 ani, foarte mulți deținători de conturi de Facebook „lucrau” febril pe fermele virtuale ale jocului interactiv online Farmville. A fost perioada de aur pentru producătorul programului, compania Zynga Inc., care a profitat de notorietate pentru a se finanța masiv prin listarea pe piața Nasdaq de la New York, unde se tranzacționează sub simbolul ZNGA.
La câteva luni de prezență în ringul bursier, Zynga ajungea la o capitalizare bursieră de 9 miliarde dolari, pe atunci o valoare dublă față de Electronic Arts, producător de jocuri pe calculator cu o experiență mai mare cu peste 10 ani decât cea a firmei care a inventat Farmville.
Un exces de piață. Entuziasmul utilizatorilor de Facebook pentru fermele virtuale s-a estompat și odată cu ele și perspectivele de a obține rezultate financiare în creștere pentru Zynga, care avea la prețul de închidere de ieri de 2,55 dolari pe acțiune o capitalizare de 2,23 miliarde dolari, de 4 ori mai mică față de cea de vârf și de 10 ori mai mică decât cea a Electronic Arts.
Este totuși și o zonă de succes pentru Zynga, companie care a ajuns de la un număr de 3.000 de angajați acum 4 ani la aproximativ 1.700-2.300 de salariați. Investiția sa în real estate. Portalul financiar Zero Hedge atrage atenția că sediul său din San Francisco a ajuns să valoreze 540 milioane de dolari, mai mult decât dublu față de prețul de achiziție din 2012 de 228 milioane dolari.
Sediul "minune" al Zynga din San Francisco (imagine din Google Earth).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ironie a sorții, sediul său din strada Townsend numărul 8 din cel mai scump oraș al SUA, având peste 60.000 mp unde urma să fie angrenată o forță de muncă în creștere, este acum un activ ce reprezintă un sfert din întreaga capitalizare bursieră a firmei.
Zynga este astfel beneficiară nemijlocită a „boom”-ului imobiliar din California. Amplasată într-o zonă centrală la golful San Francisco, respectiva clădire ar putea fi vândută la un preț nesperat în urmă cu ani buni.
Un loc de invidiat la Golful San Francisco, una dintre cele mai scumpe piețe imobiliare din lume.
Portalul SFGate face o observație încă și mai uimitoare. Dacă facem socoteala îndepărtând de pe bilanțuri cash-ul de 1,5 miliarde dolari al companiei, rezultă că acum, prin valoarea sa de piață intrinsecă, Zynga nu face mai mult decât prețul propriului său sediu. O perspectivă interesantă care ridică o întrebare: dacă ar distribui cash-ul către acționari și prețul sediului s-ar întoarce la nivelul din 2012, cât ar valora producătorul jocului Farmville?