Aproximativ 60% din numărul total de utilizatori de internet, cu vârsta peste 18 ani, își petrec timpul liber cu jocuri online, pe diferite device-uri sau pe mobil, fiind motivați mai ales de dorința de a scăpa de grijile zilnice, dar și pentru a-și dovedi abilitățile, potrivit celui mai recent studiu despre online gaming, dat publicității, marți, de Starcom MediaVest Group.
Din acest segment, 80% dintre utilizatori preferă să se joace de pe mobil, iar din procentul celor care aleg să se joace online, 73% prefer să se joace pe rețelele de socializare, arată news.ro.
Cei mai mulți dintre jucători sunt bărbați, cu vârste cuprinse între 25-34 de ani. Fiecare sesiune de jocuri durează în medie o oră. Userii preferă să se joace de pe laptop/desktop sau smartphone, în special după-amiaza și seara.
Pe parcursul unei săptămâni, internauții se conectează la internet cu scopul de a se juca de aproximativ 7 ori. Jocurile pentru care optează utilizatorii sunt în principal cele gratuite, cele mai multe din categoria puzzle-urilor, jocurilor educaționale, de dezvoltare a aptitudinilor sau AdventureQuest.
Un număr reprezentând 46% dintre jucători aleg să se joace online pe website-uri din străinătate, în timp ce numai 24% intră pe site-uri românești.
În afară de jocurile de pe Facebook, ei optează cel mai des pentru site-urile gameforge.com, goodgamesstudios și computergames. Dintre platforme, cei mai mulți se joacă pe Xbox, Steam, PlayStation, GamersGate.
Persoanele care preferă cel mai mult să se joace pe mobil, pe diversele jocuri instalate ca aplicații, fac parte în special din categoria de vârstă 18-34 de ani. Acestea joacă în medie 3 jocuri, frecvența fiind aproape zilnică. Însă, spre deosebire de jucătorii online, ei petrec 30 de minute sau mai puțin pentru o sesiune de joc. Această categorie preferă să se joace acasă, în mijloacele de transport sau la muncă, și mai puțin în contexte sociale.
CITEȘTE ȘI Producător de jocuri: Ne concentrăm pe iOS, pentru că pe Android pirateria e aprigăJocurile preferate sunt cele gratuite, printre care Candy Crush, Angry Birds, Diamond Dash, Fruit Ninja sau Temple Run 2. Doar unul din 10 utilizatori alege să plătească pentru jocurile de pe mobil.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 2.563 de persoane din mediul urban, utilizatori de internet, cu vârste peste 18 ani.