FAN Courier, liderul pieței locale de curierat rapid, estimează că va încheia acest an cu un avans al cifrei de afaceri de 29%, de la 399,3 milione de lei în 2015, ca efect al creșterii comerțului electronic și investițiilor, cele mai mari aprobate de companie într-un singur an. Curierul a alocat în acest an peste 18 milioane de euro pentru modernizarea flotei auto, deschiderea unui centru regional în Brașov și modernizarea celor de la București, dar și în aplicații software, personal și infrastructură tehnologică.
”2016 a fost un an plin de surprize, care a început în ianuarie – februarie cu volume la fel de mari ca și în noiembrie – decembrie ale anului anterior, adică mult peste media anului. Toate industriile cu care lucrăm au înregistrat creșteri, însă este știut deja faptul că, în ultimii doi-trei ani, comerțul electronic a fost domeniul cu cea mai mare rată de creștere. Ne dorim și ne așteptăm ca și în anul 2017, cifra de afaceri să își mențină tendința de creștere organică, sănătoasă”, a declarat directorul general al FAN Courier, Felix Pătrășcanu, într-o conferință de presă.
În perioada Black Friday, eMAG, cel mai mare retailer online local, a vândut de peste 300 milioane de lei.
Evoluția afacerilor FAN Courier depășește creșterea medie a pieței, estimată să treacă anul acesta pragul de 400 de milioane de euro, de la 385 milioane de euro în 2015.
Piața de curierat locală va rămâne pe creștere și în 2017, poate nu la nivelul de anul acesta, susține Pătrășcanu, iar un efect important al deficitului de forță de muncă ar putea fi creșterea gradului de automatizare.
O altă tendință firească este aceea că o parte din offline se va muta în online, ceea ce va alimenta în continuare piața de curierat, mai spune șeful curierului.
FAN Courier a inaugurat la mijlocul acestui an cel de-al doilea centru regional, după București, la Brașov.
Deservit de peste 300 de persoane, centrul poate prelua aproape o treime din tranzitul de expediții și a permis companiei să-și optimizeze fluxurile de transport și distribuție la nivelul întregii țări.
În acest an, FAN Courier a investit peste 18 milioane de euro, cu aproape 50% mai mult decât în 2015, principalele direcții către care au fost direcționate fondurile fiind flota auto - 12 milioane de euro, finalizarea centrului din Brașov și reamenajare centrelor din Capitală - 4 milioane de euro, training personal - 350.000 euro, IT și aplicații software.
CITEȘTE ȘI Să nu confundăm buzunarul propriu cu PIB-ulÎn 2017, afirmă șeful FAN Courier, prioritare rămân investițiile în flotă, imobiliare, tehnologia informației, dar și alte zone.
Lipsa personalului, chiar și necalificat, a constituit una dintre principalele provocări ale anului, nu doar pentru FAN Courier, ci pentru întreaga piață.
”Pentru centrului din Brașov, am fost nevoiți să gândim o schemă de recrutare și transport a persoanelor din localitățile învecinate. În partea de vest a țării ne-am confruntat cu o piață a muncii extrem de grea. Această involuție a pieței forței de muncă s-a suprapus pe o creștere care a depășit evoluția prognozată și pe o infrastructură care continuă să rămână una dintre cele mai mari probleme ale tuturor curierilor”, a afirmat Adrian Mihai, unul din cei trei acționari fondatori ai curierului, prezent la conferință.
Explozia pieței comerțului electronic a produs modificări importante în ceea ce privește ponderea mixului de clienți care folosesc serviciile de curierat.
Astfel, volumul total al expedițiilor care se distribuie în prezent reprezintă livrări B2C (business to consumer) până la 47%, B2B (business to business) până la 50% și C2C (consumer to consumer) până la 3%.
CITEȘTE ȘI Un parc eolian din Dobrogea a împrumutat 43 milioane euro de la cea mai mare bancă chineză de statO schimbare importantă, spun reprezentanții FAN Courier, a fost observată și în ceea ce privește comportamentul consumatorilor.
Pentru a acoperi cererea în creștere, FAN Courier va continua și anul viitor să-și mărească echipa.
Dacă în decembrie 2015 echipa curierului număra 4.550 de membri, iar astaăzi depășește 5.150, estimările pentru anul 2017 sunt de 10% peste nivelul actual, vizate fiind poziții în departamentele operaționale: șoferi, curieri, manipulanți mărfuri, call-center, electricieni dar și programatori sau manageri.
”Clienții au un grad mai mare de înțelegere. Având experiența ultimilor 4-5 ani, când lucrurile nu au mers cum trebuie, nu s-au mai așteptat ca în perioadele aglomerate firmele să livreze în aceleași termene ca în perioade din extra-sezon. Asta înseamnă, în opinia noastră, un grad mai mare de înțelegere. Am și comunicat mai mult cu clienții, echipele de vânzări au avut constant întâlniri unde s-au stabilit clar proceduri de lucru pentru perioadele de discount, tip Black Friday, programări și termene de ridicare, termene de livrare, capacități, etc”, a afirmat Neculai Mihai, acționar fondator al FAN Courier.
CITEȘTE ȘI Pe o piață a curieratului în creștere, doar Poșta a scăzut anul trecut. Afacerile primilor 10 jucători au atins 2,7 miliarde leiExtinderea serviciilor la nivel internațional rămâne de asemenea o prioritate și în 2017.
”Pe de o parte, clienții noștri atacă noi piețe de desfacere în țările vecine și dezvoltăm împreună cu ei serviciile de livrări, pe de altă parte, căutăm să lărgim rețelele de transport în care suntem implicați pentru a ajunge la cât mai multe destinații, mai repede și mai eficient din punct de vedere al costurilor”, a mai spus Pătrășcanu.
FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Adrian Mihai, Neculai Mihai și Felix Pătrășcanu.
Compania deservește cei peste 40.000 de clienți, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 5.150 de colaboratori și a unei flote auto de peste 3.200 de autovehicule.