Fondul de investiții ROCA a cerut declanșarea procedurii de insolvență la producătorul de încălțăminte S-Karp din Brașov, prima companie pe care a preluat-o în portofoliu, cumpărând 66% din acțiuni. Insolvența este argumentată prin creșterea datoriilor și perspectiva incertă a viabilității business-ului. Investiția ROCA în proiectul S-Karp se ridică la circa 2 milioane de euro, a declarat pentru Profit.ro Rudi Vizental, CEO ROCA.
Înainte de a fi publicată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Insolvența este avansată și în contextul în care tranzacția de vânzare către Clujana, pregătită în luna ianuarie, cum a anunțat atunci Profit.ro, nu a mai putut fi încheiată.
"Când a intrat în acționariatul S-Karp, ROCA a mizat pe conceptul Made in Romania, respectiv produse de încălțăminte de calitate la un preț competitiv, dar creșterea salariilor, majorarea prețului la utilități, productivitatea mai slabă ca în China sau ca în alte țări din Asia au condus la concluzia că nu mai putem continua și am luat decizia să cerem insolvența S-Karp. Analizăm această decizie de 4 luni. Am analizat și alte alternative, dar niciuna nu avea perspectivă pozitivă, mai ales în contextul virusului COVID-19", a afirmat Vizental.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
El a adăugat că business-ul S-Karp va fi comprimat foarte mult.
"Va rămâne funcțional magazinul online S-Karp, care are peste 30.000 de vizitatori unici pe zi, plus două magazine, din cele 10 magazine pe care le deținem în prezent. Cele mai mari datorii ale S-Karp Inc SRL Brașov sunt către ROCA, plus undeva între 200.000 și 300.000 euro către diverși furnizori, chirii în mall-uri. Nu există datorii restante către angajați. Producția a fost închisă de anul trecut. Stocurile existente de încălțăminte vor fi vândute în perioada următoare", a spus Vizental, care a adăugat că ROCA a investit circa două milioane de euro în proiectul S-Karp.
Referitor la intenția Clujana privind S-Karp, care voia să cumpere pachetul deținut de ROCA la compania din Brașov, CEO-ul ROCA a afirmat că la ședința AGA nu s-a mai prezentat niciun reprezentant al producătorului de încălțăminte din Cluj-Napoca, controlat în proporție de peste 90% de Consiliul Județean Cluj.
CITEȘTE ȘI Șefa companiei care emite polițe obligatorii pentru locuințe: În cazul unui cutremur major, prioritatea zero statului este infrastructura, mai puțin refacerea caselor neasigurateS-Karp este pe piață din 1998, producând peste 3 milioane de perechi de încălțăminte. În 2018, compania a avut afaceri de 4,2 milioane lei și o pierdere de 2,9 milioane lei.
"Anul trecut, S-Karp a vândut încălțăminte de 1,2 milioane de euro, dar business-ul nu generează profit. O spun direct: în România nu merită să produci încălțăminte. O fac alții, spre exemplu China, la un preț și calitate mult mai bune", a spus Vizental.
CITEȘTE ȘI Decizie finală: EximBank va putea furniza, în cele din urmă, servicii de retail, preluând Banca Românească. Deputat: Tranzacție dubioasăS-Karp a fost prima companie preluată de ROCA, platfiormă anunțată în premieră de Profit.ro și creată de CITR, jucător pe piața de insolvențe, Dan Șucu, proprietarul grupului Mobexpert, frații Pavăl, proprietarii Dedeman, și producătorul de vagoane Astra Rail Industries din Arad, pentru restructurarea și dezvoltarea companiilor aflate în dificultate.
Compania a fost preluată sub control de ROCA în urmă cu aproape doi ani, aceasta fiind prima tranzacție a platformei. ROCA a preluat atunci 66% din acțiuni, iar restul participației a rămas în posesia lui Traian Jitaru. După preluarea de către ROCA, S-Karp a început extinderea în mall-uri.
La acest moment, S-Karp, cu accent pe încălțămintea montană, are 10 magazine (3 în București, în AFI Cotroceni, Plaza Mall și ParkLake), 2 în Brașov, 1 în Ploiești, 1 în Miercurea Ciuc, 1 în Cluj, 1 în Baia Mare și 1 în Oradea.
Vizental a evaluat business-ul actual al S-Karp undeva între 300.000 și 500.000 euro.
"ROCA se implică cu capital și management în revitalizarea și consolidarea afacerilor românești în care nimeni care nimeni nu investește în prezent în România: companii care traversează momente dificile. Promisiunea pe care o facem acestor companii este aceea că ne implicăm direct și deplin, că vom face tot ce e posibil și vom căuta toate soluțiile existente pentru succesul unui business, chiar dacă acesta nu e garantat", a spus Vizental.
El a adăugat că portofoliul ROCA, în ansamblu, performează, chiar dacă nu toate companiile au parcursul dorit.
"Chiar și cu închiderea S-karp rezultatele portofoliului ROCA sunt semnificativ în creștere față de anul trecut", a mai spus Vizental.