Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) s-ar putea muta într-un sediu nou în anul 2021, dacă proiectarea noii clădiri se va încheia în acest an și licitația pentru lucrările de construcție, estimate la 3 ani, s-ar încheia în 2018, reiese din datele remise de instituție la solicitarea Profit.ro.
Noul sediu al ANAF este proiectat de asocierea formată din Concrete & Design Solutions și Tahoma Bautrupp, clădirea cu șapte etaje urmând să fie construită lângă sediul Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).
Cu o durată de 5 luni, contractul a fost atribuit în februarie 2016 pentru suma de 1,41 milioane de lei, fără TVA, de la un estimat de 1,57 milioane de lei, fără TVA.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Concrete & Design Solutions și Tahoma Bautrupp vor elabora, potrivit caietului de sarcini al licitației, studiul de fezabilitate, proiectul tehnic al clădirii și devizul general al lucrărilor de construcție a noului sediu.
“Lucrările de proiectare pentru noul sediu ANAF nu sunt finalizate”, se arată într-un răspuns al instituției remis Profit.ro, care nu explică motivele nefinalizării lucrărilor.
ANAF spune că procedura de achiziție a lucrărilor de construcție pentru noul sediu va fi demarată după ce indicatorii tehnico-economici vor fi aprobați, proiectul tehnic va fi elaborat, autorizația de construire obținută și fondurile bugetare alocate.
CITEȘTE ȘI ANAF a colectat în primul trimestru 50,4 miliarde lei, cu 1,3% peste încasările de anul trecut“Apreciem că durata minimă de execuție a lucrărilor este de 36 luni”, se mai spune în răspuns. Termenul inițial stabilit în caietul de sarcini al licitației pentru proiectant a fost de 18 luni.
Specialiști din piața imobiliară consultați de Profit.ro au precizat că, pentru o astfel de clădire, costul de construcție variază între 400 și 600 euro pe metrul pătrat, ceea ce poate plasa valoarea investiției între 6 și 9 milioane euro.
Conform caietului de sarcini al licitației pentru proiectant, clădirea va fi înconjurată cu un gard cu rol defensiv, dar cu aspect ”general prietenos” cu imediata vecinătate. În noile birouri de pe Splaiul Independenței vor fi mutați 350 de angajați ai centrului de date și 1.200 de salariați din aparatul central.
Vicepreședinții ANAF, care coordonează structuri diferite, și secretarul general vor avea birouri pe câte un etaj în parte, iar președintele va fi instalat la ultimul etaj, cu o suprafață de 1.000 metri pătrați, lângă sălile de ședință. Direcția Generală a Vămilor va fi instalată la etajul 2 al clădirii de birouri.
CITEȘTE ȘI Investiție de 30 milioane de dolari într-un start-up românesc care vrea să elimine prin roboți software munca de tip copy-pasteAria construită desfășurată a imobilului, cu două subsoluri, cantină pentru 200 de persoane și parcare dotată cu spălătorie auto, va însuma 15.000 metri pătrați, terenul deja disponibil avînd 10.219 metri pătrați.
Investiția este argumentată de către autorități prin faptul că, la nivelul Capitalei și județului Ilfov, ANAF și structurile sale subordonate își desfășoară activitatea în locații dispersate și, în numeroare cazuri, în spații inadecvate ori insuficiente în raport cu noua structură organizatorică și importanța activității, în locații supraaglomerate și clădiri care necesită lucrări de reparații ori consolidare.
Un alt argument este că Centrul Primar de Date al ANAF, care susține întreaga infrastructură de tehnologia informației și comunicațiilor pentru Ministerul Finanțelor și Agenție, cu 200 de aplicații, inclusiv cele critice ale Trezoreriei Statului și întregului sistem de administrare a creanțelor, funcționează într-o clădire din București construită în urmă cu patru decenii și se confruntă cu dificultăți legate de limitarea spațiului și de infrastructura fizică învechită.
CITEȘTE ȘI Afacerile Orange România au crescut la 246,2 milioane de euro în T1. Baza de clienți a scăzut la 10,38 milioane”În cazul nerealizării noului centru de date, se pune în pericol întreg programul de dezvoltare a sistemului informatic al agenției și chiar al Ministerului Finanțelor, cu consecințe dintre cele mai grave în domeniul serviciilor pentru contribuabili, al activității Trezoreriei Statului și al activității de colectare a veniturilor bugetului general consolidat. Totodată, lipsa unui nou centru de date ar împiedica realizarea proiectului de modernizare a administrației fiscale, derulat cu Banca Mondială, din cauză că noile echipamente ce vor fi achiziționate ar trebui livrate și puse în funcțiune, etapizat, în următorii doi până la trei ani”, afirmă autoritățile într-un document oficial.
Mutarea ANAF lângă STS este argumentată prin proximitatea față de o serie de elemente de infrastructură critice care vor facilita și reduce costurile edificării unui astfel de centru de date.
CITEȘTE ȘI Procedura insolvenței Asesoft Technologies continuă. Cererea de intrare în faliment a fost respinsă de instanțăPentru construcția clădirii este nevoie și de avizul companiei Metrorex, deoarece terenul este în zona minimă de siguranță a rețelei de metrou existente, în zonă fiind stațiile Crângași, Lujerului și Petrache Poenaru.
Proiectul mai prevede că decorul peisagistic va fi proiectat ca o entitate de sine stătătoare, pentru a asigura un ambient vizual optim, la nivel cromatic vor fi folosite culori reci și nettre, derivate din gri și bej, și va fi construit un gard înalt de aproximativ doi metri, din profile metalice tratate anticoroziv și vopsite în câmp electrostatic, montate pe fundație din beton armat, având un rol defensiv, dar un aspect ”general prietenos” în legătură cu imediata vecinătate.
Parcarea va avea o capacitate de 400 de locuri, dintre care însă 300 vor fi rezervate pentru cadrele STS.