Central European Media Enterprises (CME), proprietarul PRO TV, a înregistrat în trimestrul al treilea venituri de 36,97 milioane dolari pe piața românească, în creștere cu 15,5% față de perioada similară a anului trecut. Excluzând efectele variației cursului de schimb, veniturile CME în România au urcat cu 16,6%, cel mai solid avans dintre piețele pe care operează compania, potrivit raportului financiar publicat marți de companie.
Profitul operațional înainte de depreciere și amortizare (OIBDA) înregistrat pe piața din România a avansat cu 81,3%, la 12,6 milioane de dolari. Profitul operational generat în România reprezintă circa 70% din profitul la nivel de grup, care însumează puțin peste 18 milioane de dolari.
CME deține în România posturile Pro TV, PRO TV Internațional, Acasă, Acasă Gold PRO Cinema, Sport.ro și MTV România. Totodată, în operațiunile de pe piața românească sunt incluse și posturile din Republica Moldova, respectiv PRO TV Chișinău și Acasă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Creșterea solidă a profitului pe piața locală vine după ce, anul trecut, grupul media și-a restructurat portofoliul din România. CME a vândut anul trecut licențele radio deținute în România, respectiv Pro FM, Info Pro, Music FM și Dance FM către RCS&RDS.
La nivel de grup, venitul CME a avansat cu 8% (8,2% la un curs constant), la 126,7 milioane dolari. Profitul operațional la nivelul grupului a crescut de peste două ori, la 18,01 milioane de dolari. Excluzând efectele cursului de schimb, creșterea a fost de 120,7%.
CME este o companie înregistrată în Bermude și listată la bursa NASDAQ din New York cu simbolul CETV, precum și la Bursa de Valori de la Praga. Compania a fost înființată de omul de afaceri american Ronald Lauder în 1994. CME are operațiuni în România, Bulgaria, Croația, Cehia, Slovacia și Slovenia.
Duminică, grupul american AT&T a anunțat că a ajuns la un acord definitiv pentru preluarea Time Warner, care a intrat, din 2009, în acționariatul CME. Tranzacția este evaluată la 85,4 miliarde dolari.