Startup-ul românesc Morphl, care dezvoltă tehnologii bazate pe inteligența artificială (AI) destinate comerțului electronic, a fost cumpărat de amercanii de la Algolia. Morphl a fost fondat în 2018 de Alexandra Anghel și Ciprian Borodescu.
Povestea companiei românești a fost prezentată la Profit TV
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Tehnologiile bazate pe inteligența artifcială și machine learning ale Morphl permit digitalizarea proceselor de comerț online pentru companii și majorarea vânzărilor obținute de acestea pe segmentul electronic. Mai exact, tehnologiile Morphl permit anticiparea intențiilor utilizatorilor și personalizarea experiențielor de e-commerce oferite acestora.

MorphL a obținut anterior finanțare și susținere din partea European Data Incubator și Google Digital News Initiative.

Cu sediul în San Francisco, Agolia oferă o platformă de căutări online pentru companii (search-as-a-service). Astfel, Agolia permite companiilor și dezvoltatorilor să optimizeze procesele de căutare.

Peste 9.500 de companii, inclusiv Lacoste, Slack sau Under Armour, folosesc soluțiile SaaS ale Algolia pentru administrarea căutărilor.