Producătorul de vin Purcari Wineries a cumpărat 90% din compania turcă, nou-formată, HTA Danișmanlik Turizm Diș Ticaret Limited Șirketi.
Pachetul minoritar, de 10%, va fi păstrat de Husnu Tayanc, un administrator de afaceri și partener local al Purcari.

Înființarea Companiei în Turcia este un pas înainte pentru a spori amprenta și poziția Purcari pe piață, în regiunea Orientului Mijlociu și Africa. Actuala achiziție face parte din strategia comercială a Grupului de dezvoltare de noi piețe, după deschiderea unui birou necomercial de reprezentare în China în 2019 și a unei companii comerciale în Ucraina în 2021.
Compania Purcari Wineries raportează pentru primele 9 luni ale anului trecut o majorare de 18,87% a câștigului pretaxare EBITDA, la 72,17 milioane lei, de la 60,71 milioane lei în perioada similară a anului 2022.
Purcari Wineries (WINE) a realizat primele 3 trimestre venituri de 252,51 milioane lei, cu 26,40% mai mari decât cele de 188,77 milioane lei din exercițiul financiar precedent, iar costul acestor vânzări a urcat cu 36,11%, la 148,66 milioane lei, de la 109,22 milioane lei.
Este o performanță obținută în contextul unei majorări de 37% a vânzărilor pe piața principală din România, unde majorările sunt șa toate brandurile. Creșterea este de 3% pentru Moldova, în timp e în Asia, primele semne de redresare economică din T3 nu se reflectă în consumul de vinuri.

Pentru Ucraina, tedința este de recuperare după șocul de la invazia rusă de la începutul anului 2022, susținută de mărcile Purcari și Bostavan. Pe o piață unde compania a anunțat la declanșarea conflictului că acceptă doar să vândă cu plata 100% în avans, acum încearcă extinderea vânzărilor Bardar prin intermediul Coca Cola Beverages Ucraina. „Menținem echipa locală și creștem distribuția în rețelele mari”, spune raportarea trimestrială
Rezultatul global total atribuibil acționarilor a avut o creștere de 23,72%, la 43,76 milioane lei, de la 35,37 milioane lei. Pe întreg anul 2022, profitul net a fost de 56,16 milioane lei, în scădere cu 13,73% față de 2021, și din acesta societatea a acordat un dividend cu randament de 5%.

La data de 30 septembrie, activele totale ale Purcari erau de 648,99 milioane lei, cu 13,90% mai mari decât cele de 569,76 milioane lei de la sfârșitul anului 2022. În același interval de raportare, datoriile totale au urcat cu 15,35%, la 302,92 milioane lei, de la 262,61 milioane lei.
În cadrul ofertei publice de listare din februarie 2018, dar și ulterior acesteia, Purcari, a atras mai multe fonduri de investiții și în acționariatul său dispersat. Ultima intrare importantă este cea a americanilor de la Firebird, care sunt specializați pe plasamente în spațiul ex-sovietic.