În urma dialogului cu Comisia Europeană și cu rețeaua autorităților naționale de protecție a consumatorilor (CPC), TikTok s-a angajat să își alinieze practicile la normele UE privind publicitatea și protecția consumatorilor.
Urmărește-ne și pe Google News
Acest dialog a pornit inițial de la o plângere a Organizației Europene a Consumatorilor. În februarie 2021, organizația a tras un semnal de alarmă cu privire la anumite practici problematice ale TikTok, care ar fi încălcat normele UE în materie de protecție a consumatorilor. De exemplu, potrivit acestei oranizații, platforma de socializare nu reușea să protejeze copiii de publicitatea ascunsă și de conținutul inadecvat. În urma plângerii, Comisia, împreună cu CPC și sub conducerea autorităților irlandeze și suedeze din domeniul protecției consumatorilor, a lansat un dialog cu TikTok.
CITEȘTE ȘI Program prelungit la serviciile de pașapoarte, inclusiv în weekend
Prezentare generală a principalelor angajamente:
- Utilizatorii pot acum să raporteze reclamele și ofertele care ar putea împinge sau chiar păcăli copiii să cumpere bunuri sau servicii;
- Conținutul de promovare a brandurilor respectă acum o politică de protecție a utilizatorilor, care interzice promovarea produselor și serviciilor nepotrivite, cum ar fi alcoolul, schemele de "îmbogățire rapidă" și țigările;
- În cazul în care un utilizator are mai mult de 10.000 de urmăritori, videoclipurile sale sunt analizate de TikTok în raport cu politica sa privind conținutul de promovare și cu regulile de conduită ale comunității pentru a se asigura că conținutul este adecvat;
- Politicile clarifică modul de achiziționare și utilizare a monedelor, iar ferestrele pop-up vor oferi prețul estimat în moneda locală. Consumatorilor li se permite să se retragă în termen de 14 zile de la cumpărare, iar istoricul achizițiilor lor este, de asemenea, disponibil;
- Politicile clarifică, de asemenea, modul în care se pot obține recompense de la TikTok și cum se pot trimite cadouri, pentru ca utilizatorii să poată calcula cu ușurință prețul acestora;
- Publicitatea plătită din videoclipuri va putea fi identificată cu o nouă etichetă, a cărei eficiență va fi testată de o terță parte;
- Utilizatorii vor putea raporta conținutul publicitar ascuns și vor fi implementate noi reguli pentru hashtag-uri și etichete.