Telus International, printre cei mai mari furnizori de servicii BPO (externalizarea proceselor de afaceri) la nivel global, cu peste 1.500 de angajați în România, cumpără Lionbridge AI, într-o tranzacție de 935 de milioane de dolari.
Lionbridge AI este specializată în servicii de adnotare a datelor și date de instruire pentru machine learning. Adnotarea datelor este un proces esențial de etichetare a datelor pentru a putea fi utilizate de sistemele bazate pe inteligența artificială. Lionbridge AI furnizează servicii de adnotare a datelor în imagini, conținut video sau text în peste 300 de limbi și dialecte. Compania are peste 750 de angajați la nivel global.
Semnarea achiziției Lionbridge AI marchează o nouă tranzacție majoră pentru Telus după ce, în februarie, a finalizat achiziția furnizorului de servicii de tip call center Competence Call Center (CCC), prezent cu două birouri pe piața locală, în schimbul a 915 milioane de euro (aproximativ 1 miliard de dolari), cea mai mare tranzacție din istoria companiei.
La nivel global, Telus International are circa 40.000 de angajați și oferă servicii de outsourcing multilingve și soluții IT digitale din centrele din America Centrală și de Nord, Europa și Asia.
Telus International operează o rețea de trei centre în România, două în București și unul în Craiova, având peste 1.500 de angajați. Compania anunța, în primăvara anului trecut, că vrea să își extindă echipa din România cu încă 600 de angajați.