Administrația Federală a Aviației (FAA) din Statele Unite deschide o nouă evaluare de siguranță asupra Boeing, continuând astfel supravegherea agresivă a producătorului american de avioane, după un incident produs în ianuarie, când un panou fix de ușă al unui avion 737 MAX 9 al Alaska Airlines s-a desprins în timpul zborului, transmite Reuters.
Noua evaluare va analiza aspecte precum calitatea evaluării riscurilor, alocarea resurselor și respectarea cerințelor de reglementare, fiind așteptată să dureze trei luni, a declarat FAA. Un purtător de cuvânt al agenției a spus că FAA intenționează să efectueze evaluări regulate ale Boeing, scrie News.ro.
Săptămâna trecută, Biroul Inspectorului General al Departamentului Transporturilor a criticat supravegherea FAA asupra Boeing, afirmând că agenția nu are un sistem eficient pentru a supraveghea facilitățile individuale de fabricație ale producătorului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Un purtător de cuvânt al Boeing a declarat că compania ”continuă să colaboreze pe deplin și transparent cu FAA. Susținem toate acțiunile care întăresc siguranța în aviație”.
FAA a declarat vineri că analizează procesele de siguranță operațională ale Boeing ”pentru a se asigura că acestea respectă cerințele FAA și generează informații de siguranță corecte și la timp pentru utilizarea FAA” și a adăugat că acest demers face parte din ”supravegherea noastră agresivă pentru a ne asigura că Boeing dispune de instrumentele necesare pentru a menține schimbări durabile în cultura sa de siguranță”.
Un audit al FAA efectuat asupra Boeing, finalizat în februarie, a descoperit 97 de incidente de neconformitate, acoperind ”probleme în controlul procesului de fabricație, manipularea și stocarea pieselor, și controlul produselor”, conform unui raport al Senatului american, adăugând că FAA a găsit 23 de exemple în care angajații ”nu au urmat procesele sau au avut lipsuri de competență”.
Administratorul FAA, Mike Whitaker, care a promis în mod regulat să tragă Boeing la răspundere pentru abaterile de la siguranță, a declarat luna trecută că îmbunătățirile culturii de siguranță la Boeing ar putea dura între trei și cinci ani pentru a fi implementate.
Supravegherea FAA asupra Boeing a fost supusă unei noi examinări după incidentul în ianuarie cu avionul 737 MAX 9 al Alaska Airlines, ceea ce a determinat Ministerul Justiției să deschidă o investigație penală și FAA să deschidă o anchetă separată.
O serie de rapoarte din ultimii ani au ridicat îngrijorări cu privire la supravegherea FAA asupra Boeing. Luna trecută, o comisie din Senatul american care investighează cultura Boeing a criticat supravegherea agenției.
Whitaker a declarat luna trecută că va revizui programul de management al siguranței FAA. El a spus în iunie că agenția a fost ”prea nepăsătoare” în supravegherea Boeing înainte de ianuarie.
Șeful FAA a luat în ianuarie măsura fără precedent de a interzice Boeing să extindă producția de avioane 737 MAX până când nu va fi satisfăcut că grupul a realizat îmbunătățiri semnificative ale calității.