Serviciul de streaming muzical Spotify a anunțat că are cale deschisă către profit, într-o întâlnire cu investitorii individuali, pentru prezentarea planurilor de dezvoltare și de protejare față de marii rivali Apple și Amazon.com, înaintea unei listări neconvenționale programată pe 3 aprilie, transmite Reuters.
Directorul general Daniel Ek a organizat o întâlnire directă cu investitorii individuali, printr-o transmisiune web, care a înlocuit o prezentare cu ușile închise utilizată de obicei de companii pentru atragerea investitorilor instituționali la ofertele publice inițiale, scrie News.ro.
Acțiunile companiei din Stockholm vor intra pe piață printr-o listare directă, fără intermediari. Spotify trebuie să convingă investitorii că afacerile companiei sunt solide și că investitorii care cumpără acțiuni la debutul pe piață al acestora nu vor avea de suferit din cauza volatilității pieței.
Cu 71 de milioane de abonați la sfârșitul anului 2017, Spotify este lider pe piața streamingului muzical, care devine rapid principala formă de consum pentru muzica plătită. Compania mai are 92 de milioane de utiliatori pentru serviciul gratuit, susținut prin publicitate, care recrutează în continuare noi utilizatori pentru oferta premium, contra-cost.
CITEȘTE ȘI Banca Transilvania a primit aprobările Băncii Naționale a României și Consiliului Concurenței pentru achiziția BancpostSpotify concurează cu Apple, care are 38 de milioane de abonați și care evită serviciile susținute de publicitate.
Apple, Spotify, Google și alți furnizori de streaming muzical solicită de la abonați aproximativ 9,99 de dolari pe lună. Serviciul Prime al Amazon oferă abonamente pentru 7,99 dolari pe lună.
”Pierderile operaționale au crescut odată cu veniturile, dar tendința spre profitabilitate este clară atunci când evaluezi pierderile operaționale ca procentaj din venituri”, a explicat companiei în prezentarea susținută la New York.
Veniturile Spotify au crescut cu 39%, la 4,09 miliarde de euro (5,04 miliarde de dolari), în 2017, de la 2,95 de miliarde de euro în 2016. Costurile nete de finanțare, de 855 de milioane de euro, au urcat pierderile operaționale la 378 de milioane de euro, de la 349 milioane de euro.