Fintech-ul britanic Revolut a atras 80 de milioane de dolari de la fondul american de investiții TSG Consumer Partners, după ce în luna februarie a strâns 500 milioane dolari într-o rundă condusă de TCV, la o evaluare de 5,5 miliarde de dolari, menținută și acum.
Compania va folosi investiția pentru a adăuga noi funcții în SUA și pentru a derula operațiunile bancare în Europa.
Recent, Revolut a început să-și anunțe clienții din Europa Centrală și de Est – inclusiv cei din România – că a început transferarea lor către noua entitate europeană stabilită în Lituania.
Investițiile obținute de companie până în prezent au depășit 900 de milioane de dolari.
Revolut, fondat de Nikolay Storonsky și Vlad Yatsenko, a depășit pragul de 1 milion de utilizatori în România, după o creștere de 400% în a doua jumătate a anului 2019.
România a devenit astfel a doua cea mai mare piață Revolut după Marea Britanie, ocupând a doua poziție și în topul piețelor cu cea mai rapidă creștere, urmată de Franța, Polonia și Irlanda. Fintech-ul britanic a înregistrat o creștere record pe piața locală și a deschis în medie 3.300 de noi conturi zilnic în ultima jumătate de an.
Vârsta medie a utilizatorilor Revolut din România a crescut de la 32 la 34 de ani, iar cei mai mulți provin din mediul urban, București, Cluj, Timișoara și Iași fiind orașele cu cei mai mulți utilizatori.
De la lansarea Revolut pe piața locală, în mai 2018, utilizatorii români au efectuat circa 58 de milioane de tranzacții, cu o valoare totală ce depășește 3,8 miliarde de euro. 62% dintre tranzacții sunt efectuate în țară, iar comercianții preferați sunt Uber, Carrefour, Lagardère Travel Retail, McDonald’s și Auchan.
În topul țărilor unde utilizatorii Revolut plătesc cu cardul se numără Ungaria, Italia, Marea Britanie și Germania.
La nivel global, Revolut are circa 12 milioane de utilizatori în 30 de țări.