Acțiunile creatorului și retailerului de bijuterii Pandora scad cu peste 15% marți pe bursa din Copenhaga, după ce compania daneză, prezentă și pe piața din România, a raportat rezultate trimestriale sub așteptări și a revizuit în sens negativ estimările pentru întregul an.
Șefii celor mai mari bănci din România vor dezbate cu celebrul economist Nouriel Roubini starea reală a economiei și perspectivele izbucnirii unei noi crize. Te așteptăm la eveniment! Click pentru detalii și înregistrare.
Pandora a raportat o pierdere netă surprinzătoare, de aproape 119 milioane de coroane daneze (17,8 milioane de dolari), în al treilea trimestru, de la un profit de 951 de coroane daneze (circa 140 milioane dolari) în urmă cu un an. Veniturile au scăzut cu 11%.
Rezultatele au fost puternic sub estmările din piață, în contextul în care analiștii chestionați de FactSet anticipau un profit net de 455 de milioane de coroane daneze.
Totodată, Pandora a anunțat că așteaptă un declin organic de 7%-9% în 2019, în contextul în care estimările anterioare indicau o scădere de 3%-9%. Pentru trimestrul al patrulea, compania are totuși așteptări mai optimiste comparatic cu trimestrul precedent, în contextul în care vânzările vor fi stimulate de Sărbătorile de iarnă.
Pandora se confruntă cu probleme în contextul în care cel mai cunoscut produs al brandului, brățările de argint cu talismane, nu mai sunt la fel de căutate ca în trecut. Totodată, vânzările din Hong Kong s-au înjumătățit, activitatea magazinelor fiind afectată de proteste.
În finele lunii august, Pandora a început un program de rebranding, care potrivit oficialilor companiei a fost bine primit de clienți.
Compania a intrat pe piața românească în 2011.
În România, Pandora a avut anul trecut afaceri de 106,27 milioane lei (în creștere de la 90,5 milioane de lei în 2017) și un profit net de 3,8 milioane de lei (în creștere de la 3,37 milioane de lei).