Republica Bio, retailer online de produse destinate sănătății, estimează că va finaliza anul acesta cu o cifră de afaceri de peste 2,5 milioane de euro, de la aproape 1,8 milioane de euro cât a înregistrat în 2021. Compania vrea să-și listeze produsele în marile supermarketuri și benzinării și plănuiește și lansarea de noi branduri pe care să le extindă în afara granițelor țării.
„Depinde foarte mult de momentul în care vom semna cu unul dintre marii retaileri. Cu cât semnăm mai repede, cu atât cifra de afaceri va fi mai mare. Noi vrem să vindem către retaileri sănățelele, care reprezintă volume foarte mari”, a spus Ciprian Stancu, fondatorul Republica Bio, pentru Profit.ro.
Față de anul trecut, Republica Bio aproape că și-a dublat bugetul de investiții.
„Avem planificate investiții de 500.000 de euro pentru anul acesta, care se vor duce în zona de dezvoltare de produse noi, de branduri noi, promovare și vânzări. Cele mai mari investiții vor fi în echipa de vânzări, logistică de vânzări și promoții”, afirmă acesta.
Compania are în momentul de față 12 branduri înregistrate la nivel european, dintre care doar două sunt lansate pe piață, Republica Bio și Sănățele, cele din urmă intrând în categoria de „healthy snack”.
Anul acesta, Ciprian Stancu vrea să lanseze două noi branduri, tot în zona de nutriție sănătoasă, pe care le va extinde și în afara granițelor țării. Investiția în lansarea pe piața locală se ridică la cel mult 300.000 de euro.
„În toamnă lansăm în România un brand de vitamine lipozomale, iar după șase luni îl lansăm în Germania, avem deja un partener acolo”, mai spune fondatorul Republica Bio, adăugând că următoarele branduri vor fi din categorii precum suplimente alimentare, nutriție vegană sau remedii apicole care, de asemenea, ar putea ajunge să fie distribuite și în afara granițelor țării.
„Ne uităm către țări precum Germania, Spania, Franța, Marea Britanie și Italia, pentru că aici avem posibili parteneri de distribuție”, precizează acesta.
Republica Bio își va mări și numărul de produse de la 60 câte sunt în prezent la peste 100 în următoarele 12 luni și poartă discuții pentru listarea acestora pe rafturile marilor retaileri și în rețelele de benzinării.
„Estimăm o creștere de minimum 100% față de anul trecut în ceea ce privește vânzarea către reselleri. Suntem în discuții cu lanțurile de supermarketuri, rețele de benzinării. De săptămâna următoare intrăm de Inmedio și 1 minute, deținute de grupul Lagardère, și în rețeaua de cafenele Ted’s. Până la finalul anului vom semna cu cel puțin un mare retailer și avem deja deal-uri făcute cu farmaciile”, mai spune Ciprian Stancu.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Grupul Materom, unul dintre cei mai mari comercianți cu ridicata de piese auto, intră și în sectorul producției și furnizării de energieEl consideră că, indiferent de context, piața în care activează, de produse destinate sănătății, va continua să crească, pe motiv că oamenii au început să conștientizeze tot mai mult importanța alimentației corecte și sănătoase.
„Un alt factor care determina piața să crească este și faptul că disponibilitatea produselor este din ce în ce mai mare. Găsești tot mai multe produse, raioanele bio sunt mult mai mari, iar oamenii au început să aibă încredere în diferența dintre bio și convențional. În plus, este și la modă acum să mănânci sănătos și să ai grijă de tine”, mai spune acesta.
Compania poartă discuții și investitori strategici pentru a scala mai rapid businessul.
„De doi ani tot discutăm cu posibili parteneri, în mod permanent. Dar nu s-au concretizat până în momentul ăsta, pentru că nu am avut certitudinea că vreunul dintre ei poate să ne ajute suficient de mult în a scala”, afirmă Ciprian Stancu.