Valoarea acțiunilor Puig, cea mai mare listare din Spania a ultimului deceniu, va fi cuprinsă între 22 și 24,5 euro per acțiune. Astfel, compania ar urma să aibă o evaluare finală între 12,7 și 13,9 miliarde de euro.
Grupul de cosmetice Puig, proprietarul unor mărci de lux precum Jean Paul Gaultier, Carolina Herrera și Rabanne, se pregătește de lansarea pe bursă, eveniment, prezentat drept cel mai mare din ultimul deceniu din Spania, care speră să îi aducă o capitalizare de piață de peste 2,5 miliarde de euro.
Deși familia a fost dispusă să lase până la 49% din companie în mâinile altor acționari, având în vedere cererea pentru ofertă, în cele din urmă va păstra 77% din acțiuni și peste 90% din drepturile de vot.
CITEȘTE ȘI Undă verde - SD Worx cumpără liderul pieței românești de soluții software dedicate departamentelor de resurse umaneCu alte cuvinte, listarea la bursă a grupului Puig va fi structurată în două părți. Prima constă într-o emisiune de noi acțiuni în valoare de 1.250 de milioane de euro, iar a doua într-o ofertă publică de vânzare a acțiunilor existente în valoare de 1.360 de milioane de euro, conform XTB.
Anterior, spaniolii au preconizat că în 2025 vor genera venituri de aproximativ 4,5 miliarde de euro, dar cu cele 4,3 miliarde de euro raportate în 2023, această cifră a fost practic atinsă.
Pentru 2023, își stabilise o țintă de 3 miliarde de euro, cifră care a fost depășită cu mult.
• 30 aprilie: se va stabili atât prețul oficial al acțiunilor Puig, cât și volumul final emis.
• 3 mai: prima zi de tranzacționare pe bursă. Cea mai importantă dată pentru investitori, deoarece în această zi începe tranzacționarea acțiunilor pe bursa spaniolă. Concret, acesta este momentul când inclusiv clienții XTB vor putea începe să achiziționeze acțiuni ale grupului Puig.
Grupul Puig este o companie multinațională de modă și produse cosmetice cu o istorie de 110 ani, fondată de omul de afaceri Antonio Puig Castelló în Barcelona. Grupul, controlat în prezent de familia Puig, este alcătuit din 17 mărci globale care se completează reciproc din punct de vedere strategic, concentrându-se pe diferite segmente ale populației.
CITEȘTE ȘI VIDEO Pe Cont Propriu - Andrei Vasile, SanoPass: Am reușit să ne găsim nișa noastră, fără să ne canibalizăm cu cei care existau în piață. Ne-am inspirat de la o companie din PoloniaPuig a obținut cifre record în 2023, acumulând doi ani de creștere, însă este posibil să își revizuiască obiectivele pentru 2025. Pentru acel an au fost anticipate venituri de aproximativ 4.500 de milioane de euro, dar odată cu cifra de 4.304 milioane de euro raportată în 2023, această țintă a fost, practic, atinsă.
Grupul Puig operează, în prezent, în 32 de țări prin intermediul a 17 mărci, care pot fi clasificate în două tipuri diferite: afaceri proprii și licențe. Cu toate acestea, majoritatea veniturilor multinaționalei provin din mărcile pe care le deține, ceea ce îi oferă un control mai mare asupra managementului.
CITEȘTE ȘI Olanda a lansat forajul pentru cea mai ambițioasă încercare a Europei de a capta emisiile de dioxid de carbon. Shell este implicatDintre mărcile proprii ale Puig se remarcă Carolina Herrera, Jean Paul Gaultier, Nina Ricci și Rabanne, care în 2023 au contribuit cu 23% la veniturile totale ale companiei, depășind 1.000 de milioane de euro în vânzări nete. În acest context, merită amintite și ultimele achiziții ale multinaționalei: brandul de cosmetice Charlotte Tilbury și compania de parfumuri Byredo, mai arată analiștii XTB.
La rândul său, licențele cele mai notabile ale Puig sunt Louboutin, Banderas sau Adolfo Dominguez, linie de parfumuri din care deține 15% din totalul companiei. În plus, grupul deține și participații ne-majoritare la mărci precum Isdin, Granado sau Scent Library.