Retailerul britanic de bricolaj Kingfisher, proprietarul Brico Dépôt, au avut, în primele 9 luni din anul fiscal, vânzări cu 5,7% mai mici pe piața din România.
Cele 33 de magazine Brico Dépôt operate local au obținut vânzări de 214 milioane de lire sterline (245 milioane euro) în cele 9 luni încheiate la finele lunii octombrie. În termeni comparabili, vânzările au scăzut cu 4,2% în ritm anual.
În trimestrul fiscal încheiat pe 31 octombrei, vânzările au scăzut cu 5,8%. Compania spune că rezultatele au demonstrat "o reziliență față de rezultatele anterioare puternice".
O creștere anuală a fost obținută de categoriile EPHC (electronice, instalatii, incalzire racire), baie, depozitare și produse exterior.
Fondat în 1982, Kingfisher este cel mai mare retailer de produse DIY (do it yourself) din Europa. Portofoliul grupului include mărcile Brico Depot, B&Q, Castorama, Screwfix, Tradepoint și Koçtaș.
Kingfisher a intrat pe piața locală în 2013, după achiziția lanțului de magazine Bricostore. În 2017, grupul a achiziționat rețeaua de magazine Praktiker de la omul de afaceri turc Omer Susli, pentru care a plătit 22 milioane de euro.