Profit TV - Dan Mocanu, Blue Ocean Strategy: Trebuie să știi cine suferă astăzi și să creezi un produs care rezolvă rapid problema imposibilă

Profit TV - Dan Mocanu, Blue Ocean Strategy: Trebuie să știi cine suferă astăzi și să creezi un produs care rezolvă rapid problema imposibilă
Ana Iliescu
Ana Iliescu
scris 2 ian 2019

Companiile care vor să crească trebuie să se îndrepte spre "un ocean albastru" de noi piețe, în care nu au concurență, formate din non-clienți, și să descopere necesitățile acestora, creând produsele utile la un cost scăzut, pe care industria încă nu le oferă, spune Dan Mocanu, arhitect de inovație și practician acreditat Blue Ocean Strategy, la Profit TV.

„Pe primul plan este să știi cine suferă astăzi și de ce, și lor să le creezi o utilitate printr-un produs care le rezolvă problema imposibilă, în timp scurt”, spune Mocanu, oferind drept exemplu compania Airbnb care a furnizat soluții persoanelor care nu mergeau în vacanță cu familia pentru că nu-și permiteau sau nu găseau hoteluri bune, acestea fiind încadrate în categoria non-clienți.

Urmărește-ne și pe Google News

Companiile de acest tip reprezintă 14% din totalul noilor firme lansate, în timp ce 86% reprezintă companiile de tipul "oceanul roșu", unde este vorba de concurență acerbă, o luptă de supraviețuire, și unde "peștele mare îl înghite pe cel mic".

Profit TV - Adrian Stanciu: Concursurile pentru cei mai buni angajați, cei mai buni vânzători, influențează negativ companiile, care nici nu își dau seama de asta CITEȘTE ȘI Profit TV - Adrian Stanciu: Concursurile pentru cei mai buni angajați, cei mai buni vânzători, influențează negativ companiile, care nici nu își dau seama de asta

„Nu trebuie să ai costuri de producție mari, ci trebuie utilitate bună și cost de producție scăzut. Foarte mulți jucători se uită către companiile mari sau acolo unde este vadul foarte mare și foarte puțini se uită la cei mici. Dacă faci afaceri din numai din perspectiva clienților, a ceea ce vor clienții, atunci te bagi în borcan și visul de aur este să fii cel mai bun din borcan. Tot în borcan ești când îți crești cota de piață, chiar dacă ajungi să ai borcanul complet în cazul monopolului, și atunci tot intri în concurență fără să vrei. Trebuie să te uiți care este utilitatea «wow» pe care vreau să o creez și pentru cine, care sunt acei non-clienți, care fie sunt nesofisticați, fie nu-și permit, fie nu au fost explorați, nu ne-am gândit, sunt prea departe de industria noastră, cărora putem să le aducem acest beneficiu, această utilitate și trebuie să inovăm pentru ca acest lucru să se întâmple la un preț accesibil”, spune Mocanu.

Antreprenorii trebuie să-și îndrepte afacerea către această zonă, depășind tiparul "afacerii din borcan", în momentul în care observă că nu mai au o creștere spectaculoasă, nu mai există siguranța creșterii pe care au avut-o, când prețul devine mult mai important și este singura modalitate de se diferenția pe piață și când nu mai sunt atât de căutați ca în anii trecuți, fiind necesară inovația.

viewscnt
Afla mai multe despre
dan mocanu
oceanul albastru
strategie
non clienti
companii