Producătorul vinurilor Liliac a ajuns la afaceri de peste 1 milion de euro anul trecut: "Nu vrem să creștem foarte mult, vrem să rămânem o cramă mică, de nișă"

Producătorul vinurilor Liliac a ajuns la afaceri de peste 1 milion de euro anul trecut: "Nu vrem să creștem foarte mult, vrem să rămânem o cramă mică, de nișă"
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 15 mai 2017

Compania amb Wine, producătorul vinurilor Liliac și parte a consorțiului austriac amb Holding, a obținut anul trecut o cifră de afaceri de 1,25 milioane de euro, în creștere cu aproape 70%,  de la 750.000 de euro în anul anterior. În 2017, compania vrea să obțină o cifră de afaceri de 1,5 milioane de euro, cu 20% peste cea de anul trecut.

“Dorim să ne consolidăm poziția ca producător premium, nu să creștem foarte mult. Dorim să ne consolidăm portofoliul și să ne creștem prezența în piața de vinuri premium din România. Vrem să rămânem o cramă mică, de nișă. Ne-am propune să ajungem la o cifră de afaceri de 2 milioane de euro, aceasta ar fi limita economică pe care o permite zona geografică, suprafața cultivată și crama”, spune Victor Ciupercă, directorul general al amb Wine.

amb Wine Company deține 52 de hectare plantate cu viță-de-vie în regiunea Batoș (Mureș) și Vermes-Lechința (Bistrița-Năsăud). Înființată în 2010, compania a finalizat în 2016 procesul de dezvoltare a cramei, cumulând o investiție de 10 milioane de euro, din care 2,5 milioane euro au fost investiți anul trecut în cumpărarea de echipamente. Crama are o capacitate de producție totală de 350.000 de litri, care va fi atinsă în acest an.

Urmărește-ne și pe Google News

amb Wine produce și vinde în România brandurile de vinuri Liliac, Young Liliac și Crepuscul. Compania face parte din grupul amb Holding, deținut de omul de afaceri austriac Alfred Michael Beck, care cuprinde și S+B Gruppe, proprietarul clădirii de birouri Magheru One din centrul Bucureștiului.

Gama de vinuri a Cramei Liliac este destinată în special industriei HoReCa - industria ospitalității, care aduce 80% din totalul vânzărilor.

Primele sticle Liliac au ieșit pe piață în martie 2012 (pe segmentul premium în HoReCa), iar în 2013 au fost lansate și vinurile Crepuscul (pentru retail în segmentul medium-high).

În septembrie 2015, crama Liliac a lansat pe piață vinurile din gama Private Selection - Merlot 2013, Pinot Noir 2013, plus primul Orange Wine din România – vin din struguri albi obținut prin tehnologii speciale care oferă o culoare închisă produsului, pe care le vinde cu prețuri cuprinse între 78 lei și 150 lei.

Reperul portofoliului este însă Titan Fetească Neagră 2013, cel mai scump vin din România, care în prezent nu se mai găsește pe piața, stocurile fiind epuizate în 2016. Vinul, ediție limitată la 600 de sticle, s-a vânzut la prețul de 500 de lei sticla.

amb Wine exportă 10% din producție, în Austria, Danemarca, Elveția, Germania, Marea Britanie, Luxemburg, Cehia și Polonia. Ponderea vinurilor exportate ar urma să crească la 15% în acest an.

“Nu ne-am orientat foarte mult spre export, piața internă a înghițit toată producția. Proprietarul dorește însă să fie prezent pe câteva piețe dragi lui”, afirmă directorul companiei.

Compania intenționează să pătrundă, în 2017-2018, și pe piața din SUA, prin accesarea unor fonduri europene destinate promovării pe piețe terțe.

viewscnt
Afla mai multe despre
liliac
vin
amb wine
a
b holding
titan
horeca
vinuri
crama