Programul de lucru al tuturor oficiilor poștale din România se va desfășura în intervalul orar 10.00 – 18.00, în perioada 17 martie - 1 aprilie, iar începând de sâmbătă, 21 martie, activitatea tuturor oficiilor poștale se va suspenda în perioada weekend-ului, până în data de 1 aprilie, cu posibilitate de prelungire a acestei măsuri, în funcție de situație, a anunțat luni compania Poșta Română.
”Compania Națională Poșta Română, în colaborare cu autoritățile competente în domeniul situațiilor de urgență, va implementa un pachet de măsuri de prevenire a răspândirii Covid-19, necesar protecției clienților și salariaților în contextul epidemiologic actual”, a informat compania, relatează News.ro.
Poșta va reanaliza periodic măsurile și termenele impuse, în funcție de evoluția situației Covid-19.
”Pentru a scurta timpul de așteptare la ghișeele poștale, compania recomandă tuturor clienților accesarea serviciului online MyAWB, disponibil pe website-ul Poștei Române, care le va permite completarea rapidă a formularelor necesare, prin mijloace electronice (telefon, tabletă, laptop etc). În acest fel, clienții se pot prezenta la ghișeele poștale cu formularele precompletate anterior pe care le pot accesa de la adresa www.posta-romana.ro, secțiunea 'Completează formulare', de unde pot imprima și confirmări de primire și mandate poștale. Mai mult, Poșta Română face apel la clienți să folosească metoda de plată cu cardul bancar, de câte ori au posibilitatea, în oficiile poștale dotate cu POS-uri pentru a evita manevrarea bancnotelor”, a informat compania.
CITEȘTE ȘI Erste reduce din nou, a doua oară în interval de o săptămână, prognoza de creștere pentru economia României, pe fondul coronavirus, și avertizează asupra unor potențiale contracții în regiuneTotodată, pentru a evita aglomerarea subunităților poștale, în incinta acestora se va permite accesul concomitent al unui număr limitat de persoane.
”Astfel, recomandăm ca în interiorul unei subunității poștale să nu se afle mai mult de două persoane la ghișeu, în timp ce restul clienților vor fi rugați să aștepte în afara oficiului poștal. De asemenea, potrivit măsurilor de prevenire și limitare a eventualei răspândiri a virusului Covid-19 transmise de către Ministerul Sănătății, distanța dintre persoane trebuie limitată la 2 metri”, spun reprezentanții companiei de stat.
Tot în sensul prevenirii răspândirii Covid-19, clienții vor fi rugați să folosească instrumente de scris proprii pentru semnarea documentelor. Dacă există cazuri în care clienții nu dispun de așa ceva, li se vor pune la dispoziție de către angajații Poștei Române, după care acestea vor fi dezinfectate.
”Toate subunitățile poștale sunt sau vor fi dotate cu săpun, dezinfectanți de mâini și suprafețe, măști și mănuși, stocurile necesare urmând să fie reîmprospătate periodic, iar salariații vor fi instruiți de către directorii de Oficii Județene de Poștă cu privire la modalitatea de utilizare a acestora și aplicarea măsurilor de prevenire a răspândirii virusului Covid-19. Dezinfectantul de mâini va fi pus și la dispoziția clienților companiei, în toate oficiile poștale, iar suprafețele de lucru se vor igieniza cu dezinfectant de suprafețe, o dată la 2 ore sau la nevoie”, mai anunță compania.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE CEC Bank amână pentru o lună plata ratelor la toate creditele acordate persoanelor fizicePe lângă măști și mănuși, factorii poștali care distribuie trimiterile și prestațiile sociale beneficiarilor aflați în izolare la domiciliu vor fi dotați și cu ochelari de protecție, mașina cu care se face distribuire fiind dotată totodată și cu un dezinfectant de mâini pe bază de alcool. Factorii poștali vor încerca să contacteze telefonic (în măsura în care există un număr de contact) beneficiarii cărora urmează să le fie distribuite prestațiile sociale, informându-i despre ora aproximativă la care distribuirea va avea loc.
„Ne asigurăm, în permanență, de reînnoirea stocurilor de echipamente și materiale sanitare. Considerăm că, printr-un comportament responsabil, controlat și bine informat, putem depăși împreună această perioadă. În funcție de evoluția situației actuale, vom lua măsuri imediate și vom încerca să găsim soluții care să protejeze atât salariații poștali, cât și clienții Poștei Române, care este și va rămâne parte a comunității”, a declarat Horia Grigorescu, directorul general al Poștei Române.
Factorii poștali au fost instruiți să păstreze distanța de 2 metri față de persoanele izolate cărora urmează să li se distribuie prestațiile sociale. Aceștia nu vor intra în locuința clienților, distribuirea realizându-se la ușă/poartă. Clienții sunt rugați să utilizeze instrumentele proprii de scris.
Compania oferă posibilitatea clienților autoizolați/izolați, să primească informații despre modul de operare al companiei, privind furnizarea prestațiilor sociale/trimiterilor poștale, prin Call Center la telefon 021.9393. De asemenea, la adresa www.posta-romana.ro se vor actualiza constant informațiile cu privire la orarul de funcționare al subunităților poștale, precum și alte informații de interes pentru clienți.