Operatorii aerieni au început săptămâna cu noi căderi abrupte pe bursele europene după reducerea puternică a capacității de zbor din cauza restricțiilor impuse pe fondul pandemiei de coronavirus. Companiile aeriene se plâng că însăși existența lor este amenințată și cer sprijin din partea guvernelor.
Acțiunile IAG, compania-mamă a British Airways, au scăzut cu 20% după ce a anunțat luni că își reduce capacitatea de zbor cu 75%. Totodată, British Airways și-a avertizat angajații în legătură cu posibile concedieri, afirmând că pandemia de coronavirus pune industria aeriană față în față cu o criză "mai gravă decât 9/11".
Acțiunile Air France-KLM pierd circa 17%, iar Lufthansa, aproximativ 11%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
EasyJet, care a anunțat că va suspenda aproape toate cursele și a avertizat că operatorii aerieni riscă să nu supraviețuiască crizei generate de coronavirus, scad cu 18%.
Compania scandinavă Scandinavian Airlines System (SAS) a anunțat că va renunța temporar la aproximativ 90% dintre angajați (10.000 de persoane).
Compania de consultanță australiană CAPA Center for Aviation, a avertizat luni că majoritatea companiilor aeriene la nivel global riscă falimentul dacă nu vor primi sprijin financiar.
Săptămâna trecută, companiile aeriene au cerut sprijin financiar de urgență din partea guvernelor.
Autoritățile europeen au anunțat, ieri, că discută măsuri pentru sprijinirea companiilor aeriene.
Ministrul olandez de Finanțe, Wopke Hoekstra, a declarat că Olanda va face tot ce este nevoie pentru a menține operațiunile Air France-KLM.
Guvernul francez a anunțat, de asemenea, că pregătește măsuri de sprijin pentru Air France-KLM. Potrivit declarațiilor unor oficiali francezi, principala măsură discutată este oferirea unor împrumuturi de urgență, în detrimentrul majorării participației la companie, însă nici ultima variantă nu este exclusă.