MerchantPro, platformă locală SaaS de e-commerce, a anunțat o creștere valorică de 64% a comenzilor în cele 6 luni de pandemie (perioada martie-august). Potrivit reprezentanților platformei, pandemia a redefinit segmentul e-commerce, ducând la o creștere accelerată atât a numărului comenzilor, cât si a valorii acestora.
În această perioadă (martie-august 2020), numărul comenzilor a crescut cu 50%. Într-un context normal, această dinamică de reorientare de la offline spre zona de online s-ar fi realizat în 3-4 ani, conform platformei.
CITEȘTE ȘI Renault l-a angajat pe directorul de comunicare de la SEAT, Christian Stein Perioada de debut a stării de criză, marcată de lunile de restricții și de distanțare socială, a adus creșteri mai mari, însă dinamica pozitivă s-a menținut și după relaxarea restricțiilor, potrivi reprezentanților platformei. Astfel, la nivelul lunilor de vară s-a observat o creștere valorică de 52% față de același interval din 2019.
La nivelul celor peste 1.500 de magazine din România active pe platforma MerchantPro, valoarea tranzacțiilor a crescut în luna august cu aproximativ 35% față de perioada similară din 2019. O creștere de 30% s-a înregistrat și în numărul comenzilor plasate pentru magazinele care funcționează pe platformă.
Perioada a marcat și schimbări în zona domeniilor active pe platformă. Astfel, inițial a crescut interesul pentru zona produselor de consum necesare, mai exact în domenii
precum alimentar și curățenie. Apoi interesul românilor a mers și către zona magazinelor cu servicii și produse din segmentul home&deco, bricolaj și produse pentru casă. Magazinele de pe segmentul fashion au luat avânt în perioada de vară, pe fondul reducerilor sezoniere și schimbării anotimpurilor, dar mai ales al începerii școlii.
La începutul acestei perioade s-a crezut că odată cu ieșirea din starea de urgență este posibil să se revină la comportamentul obișnuit și să se înregistreze creșteri mai mici sau
chiar scăderi în online. Dimpotrivă, zona de online a continuat să crească. Observăm că această nouă predilecție pentru online – atât din partea furnizorilor de produse și servicii,
cât și a clienților finali – se menține și nu dă semne că reorientarea aceasta este una temporară. Practic, această schimbare de comportament ar fi avut loc, într-un context
normal cu dinamică anuală de 15-20%, în circa 3-4 ani, a mai precizat Arthur Rădulescu. Pentru perioada septembrie-decembrie, reprezentanții MerchantPro estimează
menținerea acestui trend ascendent, dar și o creștere în numărul de magazine online.
MerchantPro a terminat 2019 cu o cifră de afaceri de 500.000 euro, în creștere cu 15% față de anul anterior. În primele 6 luni ale acestui an, creșterea afacerilor MerchantPro a
fost de 25%.
Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
28 noiembrie - Profit Financial.forum