Grupul de firme Bosch România a încheiat anul 2018 cu vânzări de 1,2 miliarde de euro, în creștere cu 29% față de 2017, de la 931 mlioane de euro, a anunțat șeful operațiunilor pe piața locală, Mihai Boldijar.
"Vânzările consolidate în România au crescut cu 8,6% în 2018. Vânzările totale net au avansat cu 29%, la 5,6 miliarde de lei (1,2 miliarde de euro). Investițiile totale au depășit 555 milioane de lei (circa 120 milioane de euro) în 2018. Numărul total de angajați al firmelor din grupul Bosch în România a urcat cu 19%, la 7.800. Vom continua să facem angajări", a afirmat Boldijar la o conferință de presă.
Grupul german Bosch a intrat pe piața din România în urmă cu 25 de ani.
"În 2019, la 25 de ani de la deschiderea subsidiarei în România, Bosch continuă să își consolideze poziția pe plan local, prin extinderea operațiunilor", a mai spus șeful Bosch România.
CITEȘTE ȘI FOTO Digi a introdus în ofertă primele 3 telefoane sub brand propriuEl a adăugat că, ținând cont de provocările tot mai mari din mediul economic în acest an, compania se așteaptă la o creștere moderată în toate sectoarele de activitate dn România.
Investițiile Bosch în România s-au concentrat pe dezvoltarea unităților de producție pentru soluții de mobilitate din Cluj și Blaj.
Astfel, fabrica de componente auto electronice din Jucu, județul Cluj, și-a mărit capacitatea cu a doua unitate de producție. Compania a investit circa 45 milioane de euro în noua hală de producție, care se întinde pe o suprafață de 43.400 de metri pătrați.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Primele mesaje în România la scandalul telefoanelor Huawei-Google. Orange și Vodafone își prezintă strategiileDe asemenea, unitatea de producție din Blaj a înregistrat o dezvoltare semnificativă în 2018, atât în ceea ce privește producția, cât și infrastructura.
În acest an, Bosch va inaugura în Blaj o nouă clădire de birouri și laboratoare, unde vor lucra aproximativ 250 de angajați.
Aproximativ 570 de salariați lucrează în sediile centrului de inginerie din Cluj. Bosch va inaugura aici propria clădire a centrului de inginerie la începutul anului 2020. Compania a investit 25 milioane de euro în noua clădire de birouri, care face parte dintr-un campus modern de software.
Bosch are la Timișoara un centru care furnizează servicii de externalizare a proceselor de afaceri în 18 limbi, care în 2018 a înregistrat o creștere de două cifre.
Anul trecut, Bosch Service Solutions Timișoare a introdus în portofoliu RPA (Robotic Process Automation), un software care poate fi programat să efectueze sarcini de bază în cadrul aplicațiilor, devenind un asistent digital pentru angajați.
BSH Electrocanice, prezentă pe piață de 20 ani, a vândut în această perioadă 4,4 milioane electrocanice. Anul trecut, vânzările companiei au crescut cu două cifre, peste media pieței.