Startup-ul spaniol Glovo, operatorul platformei omonime de livrări rapide la domiciliu, a obținut 450 milioane de euro (530 milioane dolari) într-o rundă de finanțare condusă de manageri de investiții din New York, Lugard Road Capital și grupul Luxor Capital.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Acum, la această rundă, au fost prezenți, de asemenea, investitori care au participat și la edițiile anterioare, inclusiv Delivery Hero (care în România controlează concurentul foodpanda), Drake Enterprises și GP Bullhound.
CITEȘTE ȘI Soluția Business Data Security de la Vodafone România, bazată pe tehnologie Fortinet, îți susține afacerea în fața pericolelor digitale, asigurând protecția tuturor echipamentelor din rețeaua locală internă a companieiÎn toamnă, Delivery Hero a preluat operațiunile Glovo din America Latină, respectiv Peru, Ecuador, Costa Rica, Honduras, Guatemala.
După această ultimă rundă de finanțare, cea mai mare din istorie pentru un startup spaniol, Glovo va investi în extinderea sa în cele 20 de piețe în care operează în prezent. Compania se va concentra, de asemenea, pe creșterea diviziei Q-Commerce, care reprezintă o parte semnificativă a angajamentului său strategic pentru livrările din mai multe categorii.
La începutul acestui an, Glovo a anunțat un parteneriat de 100 milioane de euro cu compania imobiliară elvețiană Stoneweg pentru a-și dezvolta rețeaua de dark stores și angajarea noului CTO, Narek Verdian, care a ocupat și poziția de Vice-President of Engineering la American Express. Verdian va supraveghea creșterea echipei de ingineri de la 300 la 500 la sediul central al Glovo din Barcelona și în centrele sale tehnologice din Madrid și Varșovia.
Pentru a stimula creșterea categoriei sale de produse alimentare, Glovo va continua să caute parteneriate strategice similare ofertelor sale cu supermarketuri precum Carrefour, Continente, Kaufland sau Auchan, investind în același timp în infrastructură și în centrele sale de stocare și livrare. Compania deține în prezent magazine de tip “dark stores” în mai multe orașe printre care Barcelona, Madrid, Lisabona și Milano și va deschide spații similare în Valencia, Roma, Porto și București. Compania își propune să aibă 200 de astfel de locații “dark stores” până la sfârșitul anului 2021.
Glovo este o aplicație de livrare din mai multe categorii și una dintre cele mai importante platforme de livrare din lume. Cu ajutorul aplicației, utilizatorii pot cumpăra, colecta și trimite oricând orice produs în orașul lor. Compania are mai mult de 2,5 milioane de utilizatori activi lunar, peste 25.000 de parteneri asociați la nivel global și operează în 576 orașe din 22 de țări.