Adrian Ariciu, CEO al retailerului german cash & carry Metro România, consideră că, în anii următori, canalul de proximitate este unul câștigător, cu toate că comerțul online s-a dezvoltat considerabil. Astfel că, dezvoltarea rețelei La doi Pași va continua, poate nu în același ritm accelerat ca până acum.
„Proximitatea a câștigat teren. Cred că foarte mulți consumatori s-au dus în zona de a fi deserviți de magazinele de proximitate din apropierea casei sau a locului de muncă. Și, chiar dacă a crescut și comerțul online, proximitatea va avea viitor. De aceea credem că ăsta e un pariu câștigător (n.red. dezvoltarea rețelei La Doi Pași) și există loc de dezvoltare în piață”, a spus, pentru Profit.ro, Adrian Ariciu.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Rețeaua La Doi Pași a depășit borna de 1.800 de magazine la nivel național.
„Marea majoritate a magazinelor La Doi Pași existente se regăsesc în zona rurala sau suburbană. Există însă loc de dezvoltare și în conveniență, proximitate, în zone rezidențiale sau de trafic crescut, în orașele urbane, cu toate că există competiție dezvoltată. Și vedem asta la mai mulți jucători, că se investește în zona de conveniență.
Loc de dezvoltare este în continuare, poate nu cu același ritm accelerat cu care am mers anul trecut, anul acesta și poate anul viitor. Confirmăm în continuare targetul de 2.000 de magazine care vor fi atinse în timpul anului următor. Există loc de dezvoltare. Consumatorii se vor duce tot mai mult pe utilitate și experiența de achiziție.
Sunt aproximativ 60.000 de puncte de vânzare independente în comerțul tradițional în momentul acesta, probabil peste 5-7 ani vor rămâne 20-30.000 de puncte independente”, mai spune acesta.
CITEȘTE ȘI FOTO Chipsuri cu adresă doar în limba maghiară și indicația "județul Harghita, Ținutul Secuiesc". Tribunalul a intervenitEl adaugă că cele mai mari investiții pe care le face Metro în momentul de față sunt în extinderea francizei La Doi Pași, în digitalizare și în creșterea capacității magazinelor.
De asemenea, planurile companiei vizează ca în următorii 5-7 ani să depășească 20% din cifra de afaceri pe serviciul de livrare, de la 10-11% cât este în prezent.
„Nevoia de livrare va crește accelerat pentru clienții din HoReCa. Vom menține un echilibru și un share constant în livrare către clienții revânzători, dar vom accelera masiv livrările către clienții din HoReCa. Planul nostru pe următorii 5-7 ani este să depășim 20% din cifra de afaceri pe serviciul de livrare, cu o diferență semnificativă între grupele de clienți, crescând mai mult share-ul la clienții din HoReCa”, precizează Adrian Ariciu.
CITEȘTE ȘI McDonald’s a majorat prețul cheeseburgerilor în Marea Britanie pentru prima dată în 14 aniPe plan local, rețeaua Metro Cash & Carry România numără 30 de centre de distribuție inclusiv 5 magazine Metro Punct, cu o suprafață totală de vânzare de aproximativ 190.000 de metri pătrați.
La nivel național, magazinele sunt distribuite astfel: în București - 5 centre, în Brașov, Constanța, și Timișoara câte 2 centre, un centru în fiecare din următoarele orașe: Pitești, Cluj, Bacău, Iași, Craiova, Baia Mare, Galați, Ploiești, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mureș, Arad, Deva, Satu Mare, Piatra Neamț, Buzău, Târgoviște și Turda.
Metro Cash & Carry România face parte din grupul german multinațional Metro, liderul comerțului cu ridicata la scară mondială, specializat în deservirea clienților HoReCa și a comercianților independenți.
Compania, fondată în Germania, în octombrie 1964, operează acum în 34 de țări din întreaga lume, are peste 100.000 de angajați și aproximativ 16 milioane de clienți, fiind unul dintre cei mai mari wholesaleri din lume.