FAN Delivery, platforma de personal shopping lansată la finalul anului trecut de liderul pieței de curierat, FAN Courier, vizează deja și extinderea în afara granițelor țării, cel mai probabil începând cu anul următor, în funcție de cum va evolua războiul din Ucraina, Moldova fiind prima țară luată în calcul de companie, potrivit informațiilor obținute de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
„În Moldova intenționăm să ne extindem, dar nu știm acum, cu tulburările acestea geopolitice. Momentan, anul acesta ne concentrăm pe România și probabil că la anul luăm în calcul și ieșirea din țară. Vizăm mai multe țări”, a declarat Dragoș Arnăutu, CEO-ul FAN Delivery, pentru Profit.ro.
Cum se poate menține și dezvolta pe piață un brand românesc va fi explicat la Videoconferința Profit.ro - Branduri românești - Made in Romania post criză
Evenimentul, organizat împreună cu Lensa și Grupul Nordis, este programat pentru 23 mai, urmând să fie transmis în direct și la PROFIT NEWS TV
DETALII AICI
Înainte de a fi instalat la conducerea FAN Delivery, Dragoș Arnăutu a fost Business Unit Manager FAN Courier (ianuarie 2020 - martie 2021) și Business Unit Manager/Operations Director DPD România (martie 2014-septembrie 2019).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
De la 10 orașe câte erau prevăzute inițial pentru extindere anul acesta, compania și-a revizuit planurile și a mai adăugat alte două orașe pe listă.
„Am fost foarte bine primiți peste tot. După intrarea pe piețele din București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Brașov, urmează Craiova, Constanța, Pitești, Ploiești, Oradea, Târgu-Mureș și Galați”, spune CEO-ul, adăugând că pentru anul următor planul este de a extinde operațiunile companiei tot în 10-12 orașe.
„În România, mai mult de 40-45 centre urbane relevante nu prea sunt. Adică, deja când penetrezi în orașe mici, puterea de cumpărare scade, iar distanțele sunt foarte mici. Oamenii se duc să-și cumpere singuri. Ne vom limita la 40-45 de orașe. Asta înseamnă că în 3 ani epuizăm piața din România”, explică acesta.
FAN Delivery are în momentul de față parteneriate cu 28 de comercianți din București, printre care și Mobexpert, Auchan, Noriel, Finestore, Leonidas și Lensa.
„Avem discuții cu foarte mulți comercianți, inclusiv cu unii foarte mari. Avem agreate parteneriate cu 65 de comercianți din București și suntem în curs de implementare cu ei. Implementarea durează ceva, nu e foarte simplu. Sperăm să fie chiar mai mult de 65 de listări în aplicație, din toate domeniile”, spune Dragoș Arnăutu.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Prețul energiei este marea problemă. Celelalte pot fi oarecum gestionabile până la un punctCompania va depăși și targetul de vânzări pe care și l-a propus la începutul anului, de 10 milioane de lei.
„A fost și pandemia care ne-a ajutat, sunt și crizele acestea cu uleiul, făina, care iarăși ne-au ajutat, plus că am penetrat destul de bine piețele curente. Planul era să ajungem la 700-800 de comenzi pe zi la finalul anului. Ne apropiem destul de repede de acest număr, ba chiar îl vom depăși. Acum suntem la circa 300 de comenzi pe zi”, afirmă CEO-ul.
Profitul este influențat la acest moment de faptul că investițiile în platformă au fost destul de mari, ridicându-se la circa 1 milion de euro.
„Bugetele de marketing vor depăși această sumă în anul 2022. Estimăm că vom trece pe profit în a doua jumătate a anului 2023”, precizează acesta.
CITEȘTE ȘI Tranzacție în pregătire: E.ON continuă vânzările de active din RomâniaFAN Courier a devenit, în 2006, liderul pieței românești de curierat, în prezent deservind peste 55.000 de clienți, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 7.500 de angajati și colaboratori și a unei flote auto de aproximativ 4.400 de autovehicule.
Pentru 2022, pe fondul conflictului militar de la graniță și a inflației ridicate, care au temperat apetitul pentru consum al românilor, FAN Courier estimează că afacerile se vor menține la un nivel similar cu cel de anul trecut, deși inițial planurile companiei prevedeau o creștere cu până la 15%.
CITEȘTE ȘI Grupul american de modă G-III Apparel cumpără brandul Karl LagerfeldCompania nu va face însă rabat de la investiții, alocând în jur de 20 de milioane de euro pentru continuarea dezvoltării operațiunilor și extinderea capacităților de depozitare.
Compania mai deține hub-uri logistice în Cluj-Napoca și Ștefănești, județul Ilfov, dar și în Brașov, care a fost extins anul trecut cu încă 2.500 de metri pătrați.