Compania Don Pedro SRL, unul dintre principalii producători români de hârtie tissue, și-a dublat capacitatea de producție în urma finalizării unui program de investiții în echipamente și utilaje, pentru care a primit o finanțare în valoare de 31 de milioane de lei de la EximBank.
Prin noua investiție, finalizată recent, societatea a pus în funcțiune o linie de producție total automatizată care transformă o bobină de hârtie (jumbo rola) în produs finit (hârtie igienică și prosop hârtie ), ambalat, etichetat individual/bax și paletizat, transferat pe raft în depozit de unde se încarcă în mijlocul de transport, cu intervenție umană minimă.
”Este un semnal îmbucurător faptul că, în ciuda contextului economic dificil, există antreprenori români care continuă să investească pentru dezvoltare”, spune Traian Halalai, președintele executiv al EximBank.
Societatea Don Pedro, companie vâlceană, își desfășoară activitatea într-un spațiu de producție 12.000 mp și depozitare de 18.000 mp și deține un portofoliu de peste 1.200 de produse, atât mărci proprii – El Capitan, Foxia și Pariss, cât și private. Societatea, care are circa 240 de angajați, a înregistrat în 2019, conform celor mai recente date, afaceri de peste 114 milioane de lei.
”În 2019, unitatea noastră de producție era utilizată la capacitate maximă, iar comenzile din partea clienților mari erau în continuă creștere. Acest lucru ne-a determinat să implementăm un nou proiect de investiții, prin care să ne extindem capacitatea de producție și care să ne permită totodată să producem toată gama de produse sub marca proprie premium”, spune Petrișor Lazăr, Director General Don Pedro.
Compania a fost înființată în 1995, în județul Vâlcea, având capital privat 100% românesc. A pornit la drum cu trei oameni, într-un spațiu de producție de 600 mp și s-a dezvoltat continuu.
În prezent, societatea are în portofoliu peste 1.200 de produse – hârtie igienico-sanitară, simplă și parfumată, batiste din hârtie parfumată sau simplă, prosoape de hârtie, șervețele de masă simple sau personalizate, șervețele destinate segmentului HoReCa, prosoape de bucătărie imprimate sau role profesionale din hârtie etc. – care sunt distribuite preponderent pe piața internă, în toate lanțurile mari de magazine sau de benzinării.