Pandemia de Covid-19 s-a reflectat în orientarea puternică a consumatorilor către produse locale și a adus o inversare a raportului dintre vânzările online și offline, tendința de creștere pe segmentul online menținându-se chiar și după finele stării de urgență și redeschiderea magazinelor, afirmă Susana Laszlo, director general și acționar al companiei clujene Cosmetic Plant.
"Ca în orice situație, există plusuri și minusuri. Conform celui mai recent studiu realizat de EY România, EY Future Consumer Index, 42% dintre cei intervievați se așteaptă la o schimbare permanentă a comportamentului lor cu privire la cumpărături, mai exact la o orientare puternică a consumatorului către produse locale, iar asta reprezintă, în perspectivă, o oportunitate pentru noi. Mai mult decât atât, am simțit acestă deschidere, către produse românești, și din partea rețelelor mari de magazine", spune directorul Cosmetic Plant.
În prima parte a pandemiei, când mall-urile și magazinele de specialitate au fost închise, consumul s-a mutat în online, adaugă Susana Laszlo. Astfel, comparativ cu media lunară a perioadei anterioare pandemiei, vânzările au crescut inițial de circa 4 ori. La nivelul lunii august 2020, creșterea s-a temperat la 50% față de aceeași perioadă din 2019, dar tendința de creștere în ritm anual a vânzărilor din online se menține și în prezent.
"De fapt, esizăm o inversare a raportului de achiziție dintre offline și online. Piața nu s-a oprit in offline, doar s-a diminuat, iar în online trendul este și acum în ușoară ascensiune. Studiul Hunters Trends Report 2020 al Unlock arată că oamenii sunt în continuare preocupați de grija față de ei înșiși, de o “auto-îmbunătățire”. Și noi am observant o nevoie mai mare a oamenilor de a avea grijă de bunăstarea personală. 70% dintre participanții la studiul citat spun că au investit la fel de mult în produse de îngrijire personală ca înainte de pandemie. Analizând această cercetare, am văzut că suntem în acord cu ea".
"Am reușit să realizăm toate proiectele pe care ni le-am propus pentru 2020, mai puțin campaniile din offline pe care doar le-am decalat până la redeschiderea mall-urilor. Chiar acum avem în derulare o promoție în rețeaua DM care fusese amânată din cauza pandemiei. În rest, nu am tăiat bugetele de marketing, am investit în dezvoltarea parteneriatelor online și market place, ne-am listat în noi rețele și am derulat, conform strategiei și bugetului, campanii intregrate de brand și de produse pe canalul online. Urmând strategia, am continuat procesul de redesign la categoria Face Care și am lansat produse noi conform planului de inovație: 3 ape micelare, gama OZON Sun, Care, cu creme și emulsii de protecție solară. În curând, ne pregătim să lansăm și alte produse în categoria Face Care", mai spune Susana Laszlo.
Cosmetic Plant, cu afaceri anuale de circa 2,5 milioane de euro, este o afacere de familie înființată în 1991 la Cluj-Napoca de către farmacista Ileana Meșter.
Compania clujeană este unul dintre cei mai importanți jucători români pe piața locală a cosmeticelo. Compania este prezentă la nivel național în rețelele Cora, Auchan, Carrefour, dm drogerie markt, Profi, în anumite lanțuri de farmacii, diverse farmacii independente, Plafar și alte magazine naturiste din țară.