Compania clujeană Cosmetic Plant, unul dintre cei mai importanți jucători români pe piața locală a cosmeticelor, mizează pe repoziționarea mărcii și extinderea pe un segment superior de preț, odată cu lansarea, în noiembrie anul trecut, a gamei FaceCare. În acest sens, compania a investit anul trecut circa 100.000 de euro, afirmă Susana Laszlo, director general și acționar al Cosmetic Plant.
"Anul 2019 a însemnat pentru Cosmetic Plant anul repozitionării în piață. Am demarat acest proces de transformare pe baza consultării cu piața și pe baza recunoașterii internaționale din ultimii ani. Prin toate aceste transformări, țintim să creștem în categoria superioară FaceCare, segment spre premium, în care nu am fost prezenți până acum. La nivel de investiții, cea mai importantă a fost realizarea celor două cercetări de piață, calitative și cantitative, redesign corporate și packanging, precum și ambalajele din sticlă dedicate exclusiv gamei noi FaceCare. Suma investită – exceptând bugetul de comunicare – este de aproximativ 100.000 euro", spune Suzana Laszlo.
CITEȘTE ȘI Guvernul vrea să împrumute 200 de milioane de euro săptămâna viitoare
Decizia de repoziționare a brandului a venit după o diagnoză intregrată a companiei, alături de un specialist, pe baza căreia producătorul și-a stabilit strategia pentru următorii trei ani.
"Dacă vrei să te menții ca afacere și să crești pe o piață tot mai competitivă, este obligatoriu să te redefinești în conformitate cu realitatea din piață. Am început cu o analiză detaliată și în profunzime a afacerii în sine, sub toate aspectele. În urma acestei analize, am ajuns la concluzia că identitatea vizuală pe care o aveam nu se mai potrivea cu poziționarea de brand a companiei. Prin urmare, am creat noua identitate vizuală, în stil modern și minimalist", explică Laszlo.
Cosmetic Plant, cu afaceri anual de circa 2,5 milioane de euro, este o afacere de familie înființată în 1991 la Cluj-Napoca de către farmacista Ileana Meșter.
"De-a lungul anilor am urmărit o creștere constantă, în ritmul pieței, și am menținut o medie anuală de 10 % a creșterii cifrei de afaceri. Începând cu 2020, prin noua strategie de portofoliu, am restructurat portofoliul de produse și nu mai țintim creșteri agresive ale cifrei de afaceri, ci un mix de vânzări mult mai profitabil pentru noi. Până acum, business-ul a fost susuținut, în primul rând, de gama mainstream. În acest an, noua gamă FaceCare (poziționată pe un segment de preț superior-n.red) va aduce creșteri de circa 25% în această nouă categorie, ceea ce ar menține trendul ascendent din ultimii ani", adaugă Laszlo.
Compania este prezentă la nivel național în rețelele Cora, Auchan, Carrefour, dm drogerie markt, Profi, în anumite lanțuri de farmacii, diverse farmacii independente, Plafar și alte magazine naturiste din țară.
"Începând cu acest an, ne propunem o prezență mai vizibilă în piață prin parteneriate strategice cu rețele de farmacii și magazine de specialitate. Ne vom concentra pe comunicarea de brand cu campanii de marketing aferente și pe comunicare intensă despre produsele din noua gamă", spune directorul general al companiei.