CBS și Viacom au convenit un acord de fuziune care va avea loc integral în acțiuni, pentru a forma o companie cu venituri de peste 28 de miliarde de dolari, acționarul lor principal luând decizia să reunifice cele două companii la 13 ani de la separarea lor, din cauza concurenței tot mai intense de pe piața media, transmite Reuters.
Fiecare din acțiunile Viacom clasa A cu drept de vot și Viacom Clasa B fără drept de vot vor fi convertite în 0,59625 dintr-o acțiune clasa A cu drept de vot respectiv acțiune clasa B fără drept de vot a CBS, au anunțat companiile.
Cele două companii sunt controlate de National Amusements, companie holding deținută de miliardarul Sumner Redstone și familia sa, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acordul va mări conținutul oferit de CBS clienților, care dobândește o importanță mai mare ca efect al intensificării concurenței pe piața serviciilor de streaming.
Compania va fi redenumită ViacomCBS, iar Bob Bakish, actualul director general al Viacom, va deveni director general al companiei nou formate. Fuziunea a fost aprobată în unanimitate de board-urile celor două companii, potrivit The Verge.
Fuziunea era discutată de ceva timp, dar înlăturarea directorului general al CBS, după o serie de acuzații referitoare la comportamente sexuale nepotrivite ale acestuia, și numirea lui Shari Redstone drept acționar princpal al CBS și Viacom a îngreunat negocierile.
Tranzacția va permite CBS să concureze cu companii ca WarnerMedia și NBCUniversal, precum și cu Amazon, Apple, Disney și Netflix pe piața serviciilor de streaming.
CBS are deja un serviciu de streaming, CBS All Access, dar catalogul de conținut al Viacom va completa oferta companiei.
CITEȘTE ȘI Înțelegere Kaufland - GlovoViacomCBS deține un număr de mega branduri, între care Showtime, Nickelodeon, MTV, BET, Comedy Central și Paramount Network, pe lângă CBS. ViacomCBS va putea oferi o bibliotecă de peste 140.000 de episoade TV și peste 3.600 de filme.
CBS va cumpăra în cadrul fuziunii și Paramount Pictures. Accesul la francize majore, între care seria Transformers, poate ajuta CBS să își mărească oferta de filme via CBS All Access, pentru a concura Disney și Netflix.
În același timp, Viacom are propriul serviciu de streaming, Pluto TV, și se îndreaptă spre lansarea unui serviciu individual care va include conținut exclusiv de la producătorul de filme Tyler Perry. Nu este clar cum se vor potrivi în următorii ani toate acestea cu strategia generală a CBS referitoare la serviciile de streaming, inclusiv Nickelodeon, în CBS All Access, ca modalitate de a-și dezvolta principalul serviciu de streaming și a atrage o bază mai mare de abonați.