Autoritatea de concurență din Franța investighează Facebook și Google pentru poziție dominantă în publicitatea online

Autoritatea de concurență din Franța investighează Facebook și Google pentru poziție dominantă în publicitatea online
scris 24 mai 2016

Autoritatea pentru concurență din Franța a deschis o investigație pentru posibile probleme antitrust legate de poziția dominantă a Facebook și Google pe piața publicității online, relatează MarketWatch.

Instituția va analiza rolul firmelor care ajută furnizorii de publicitate și site-urile să cumpere și să vândă publicitate în funcție de demografie și obiceiurile de navigare pe Internet, arată news.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Investigația, care ar urma să fie încheiată anul viitor, va analiza și dacă unele companii, între care Facebook și Google, au poziții dominante pe piața publicității online, care continuă să se dezvolte rapid.

În urmă cu zece zile, și Fiscul românesc a anunțat că investighează Facebook, Google și alte companii din industria online, care nu sunt înregistrate în România.

Facebook vrea să folosească imagini cu fețele utilizatorilor în loc de emoji CITEȘTE ȘI Facebook vrea să folosească imagini cu fețele utilizatorilor în loc de emoji

Măsura autorității pentru concurență din Franța scoate în evidență interesul tot mai mare al autorităților de reglementare față de rolul jocat în piață de marile companii de Internet și volumul mare de date pe care le colectează despre utilizatori.

Autoritatea pentru concurență din Germania a deschis la rândul ei o investigație în acest an, pentru a stabili dacă Facebook abuzează de poziția dominantă pe piața rețelelor sociale, pentru a determina utilizatorii să ofere informații personale.

Comisia Europeană investighează contractele de publicitate ale Google, după ce a adus deja acuzații împotriva companiei pentru abuz de putere în alte domenii.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
google
concurenta
publicitate
online