Noul Consiliu de Administrație este identic cu vechiul CA, cu excepția unui singur om.
Iar noua conducere se pregătește să ia în leasing două avioane și să închidă cursa de Londra. A bătut palma cu un client pentru sloturile de pe Heathrow, potrivit consilierului ministrului Transporturilor, Alin Șerbănescu, citat de Europa Liberă.
„Detaliile tranzacției sunt confidențiale. Iar contractul de vânzare nu a fost încă semnat”, a mai adăugat acesta.
CITEȘTE ȘI TABEL Noi scumpiri. Unde se mai poate cumpăra benzină mai ieftină de 7 lei/lProfit.ro a anunțat în februarie că TAROM a decis închiderea rutei București - Londra și atribuirea contractului de vânzare a sloturilor aferente, către aeroportul Heathrow, companiei Virgin Atlantic pentru 22 milioane lire sterline, începând cu sezoanele de vară și iarnă 2024.
Un slot pe aeroport este un spațiu orar dedicat special unei companii pentru aterizările și decolările curselor regulate, iar pe marile aeroporturi există o criză a sloturilor. Companiile vechi și cu tradiție își păstrează sloturile pe care le au închiriate de ani de zile.
În ședința din 15 iunie, Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) TAROM a învestit în funcție noul Consiliu de Administrație.
Mandatul va fi pe patru ani, iar indemnizația lunară brută a fiecărui membru este de 12.500 de lei.
CITEȘTE ȘI Wizz Air relochează temporar curse pe Aeroportul Băneasa - LISTAMomentul învestiturii este finalul unui proces de selecție care a durat mai bine de un an. Legea guvernării corporatiste impune proceduri de selecție prin concurs pentru conducerile tuturor companiilor de stat.
Și tot AGA a mandatat, în aprilie de această dată, conducerea companiei să semneze contractul de vânzare pentru sloturile de la aeroportul Heathrow (Londra), cu „cu operatorul aerian care a prezentat oferta cea mai avantajoasă”.
CITEȘTE ȘI Se închide tronsonul bulgăresc al Podului Ruse-Giurgiu pentru reparațiiAstfel, TAROM închide o destinație importantă pentru români, Londra, prin vânzarea sloturilor pe cel mai important aeroport al Marii Britanii, Heathrow, acolo unde numai marile companii dețin astfel de intervale orare strict definite.
În sarcina noului CA rămâne și o altă decizie luată de acționari – cumpărarea în leasing a două avioane Boeing 737-800 Max. Compania mai are, în acest moment, doar 18 aeronave în flota proprie.
Cine sunt noii și totodată foștii membri ai Consiliului de Administrație
Noul CA este aproape identic cu fostul. A fost înlocuită o singură persoană – avocatul Cătălin Radu Dancu, fostul consul al României la New York între 2017 și 2019, arată sursa citată.
Anca Boagiu a fost ministru al Transporturilor (câteva luni din anul 2000 și apoi, din nou, în perioada 2010-2012), din partea Partidului Democrat (PD), fost ministru al Integrării Europene ( 2005-2007).
De profesie inginer constructor, Boagiu a lucrat aproape toată viața în transporturi.
CITEȘTE ȘI Studiu: mașinile autonome sunt mai sigure decât cele conduse de oameni în majoritatea situațiilorIuliana Cristina Bârcă – are 37 de ani și este licențiată în drept și științe politice. Din facultate a ajuns direct referent la Ministerul Muncii, apoi director de cabinet parlamentar.
Are la activ și două mandate de consilier local la Sectorul 1, din partea PNL.
Monica Săsărman – secretar de stat la Ministerul Dezvoltării și Lucrărilor Publice din martie 2022. De profesie avocat, Săsărman a ajuns consilier județean în Bistrița Năsăud pe listele PNL. A fost exclusă din partid de liberali, în 2019, și s-a înscris în PSD.
Costin Iordache – actualul CEO al TAROM, Iordache a mai deținut funcția de director general al companiei, între ianuarie și octombrie 2023. Și a fost numit din nou în această poziție la începutul lui 2024.
Înainte de Tarom, în octombrie 2022, Costin Iordache a ocupat funcții de conducere în companii precum Telekom, Salt Mobile și Dante International (eMAG).
Marcu Mirel Alexandru este director de producție la firma de construcții SC Rotary SA și a mai fost în Consiliul de Administrație al Nuclearelectrica.
Mihăiță Ursu, de profesie inginer geodez, specialist în țigle metalice, a fost doi ani director genenal al TAROM.
Iulian Daniel Idolu – de profesie inginer constructor, are un curs de Management Aeroportuar la Universitatea Babeș Bolyai, fără a menționa forma de învățământ. A fost director general al Aeroportului din Timișoara și consilier local al Consiliului Județean Timiș din partea, PSD în 2014.
„Toți cei care au fost numiți în Consiliul de Administrație au obținut punctajele necesare selecționării și au fost numiți în funcție de punctajul obținut”, declară consilierul ministrului Transporturilor, Alin Șerbănescu. „Au fost cei mai buni”.