Piața globală a automobilelor cu propulsie alternativă a crescut masiv în primul trimestru al anului și a adus și unele schimbări în ierarhia regiunilor. Japonia a rămas cea mai mare piață regională, dar China a depășit SUA, urcând pe locul al doilea.
La nivel mondial, în primul trimestru au fost vândute 1,09 milioane de vehicule electrice și hibrid, cu 21% mai multe decât anul trecut. Japonia a înregistrat 441.000 de vehicule ecologice în primul trimestru din an, potrivit datelor JATO Dynamics, părstrându-și poziția de lider. A doua piață globală a devenit China, care a urcat la 174.200 unități, cu o creștere de 137%, depășind astfel SUA. India, la rândul său, a depășit Franța și Marea Brtianie, devenind a patra piață de autovehicule cu propulsie alternativă (AFV).
Pe toate piețele, creșterile au fost generate de propulsia hibrid, în care cei mai mari producători au investit masiv, pentru a înlocui motoarele poluante, diesel. Vânzările mașinilor hibrid au urcat la 66% din totalul mașinilor AFV, dar cota de piață a acestora a scăzut în favoarea celor full-electric, care își mențin o creștere accelerată.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cele mai mari creșteri ale hibridelor au fost consemnate în China (84%) și India (58%). În Europa, creșterile au fost de 16%, la 137.200 unități, fiind a doua piață de hibride din lume, după Japonia (385.700 unități). SUA a înregistrat 74.700 hibride, iar China - 43.800 unități.
Cele mai vândute mărci de automobile hibrid au fost Toyota și Lexus, mărci care au făcut pionierat în acest segment și care astăzi acoperă 52% din piață. Suzuki se află pe locul al doilea, cu 20% din piață.
Pe segmentul de electrice, China este cea mai mare piață din trimestrul 1, cu o creștere imensă, 119%, la 83.600 unități. Mărcile chinezești au reușit să-și crească cota de piațăe la 35% la 46%, iar analizele de piață arată că, odată cu intrarea pe alte piețe decât pe cea locală, această cotă va crește substanțial.
Piața europeană a fost a doua ca mărime pe electrice, cu 46.500 unități, în creștere cu 74%, cu Norvegia încă lider, dar la distanță foarte mică de Germania. Aceasta din urmă a crescut cu 76%, la 9.300 exemplare vândute, și se anunță ca fiind noul lider european, în perioada următoare.
În același timp, Franța și Marea Britanie au cunoscut scăderi importante, ca urmare a rezultatelor pentru principalele modele de pe respectivele piețe.
CITEȘTE ȘI China va reduce taxele vamale pentru importurile de autoturisme și componenteCel mai vândut brand la nivel global a continuat să fie Tesla, dar Renault - Nissan - Mitsubishi este cel mai mare grup din punct de vedere al vânzărilor de vehicule electrice. Tesla a beneficiat de vânzările Model 3, chiar dacă nu s-au ridicat la nivelul prognozat, însă cele aproximativ 7.000 de exemplare au plasat acest model în top 10.
BAIC EC rămâne totuși cel mai vândut model electric din lume, și asta cu vânzări doar pe o singură piață, China. Nissan Leaf și Tesla Model S se află pe următoarele locuri în top 3.
Și celelalte subsegmente, plug-in, electrice cu range extender și Fuel-Cell au crescut, cu mai mult de 100%, la 131.700 vehicule, cele mai importante mărci fiind BYD, din China, BMW și Mercedes-Benz.
Cele mai vândute vehicule cu hidrogen (fuel-cell) au fost Toyota Mirai, Hyundai ix35/Tucson, Honda Clarity și Hyundai Nexo, dar cu volume încă mici.