CNAIR a recepționat Lotul 4 al secțiunii Lugoj Deva, în lungime de 22 de kilometri, care ar fi trebuit să fie deschis circulației. Compania de drumuri spune însă că nu poate să îl deschidă, pentru că bretelele de acces sunt pe Lotul 3.
„Cei 22 de km noi recepționați astăzi pe Autostrada 1 ( A1), între localitățile Șoimuș și Ilia din județul Hunedoara ( Lotul 4 Lugoj Deva), nu au putut fi deschiși circulației din cauză că nu poate fi descărcat traficul rutier de pe acest sector", este argumentul.
Lotul 4 al autostrazii Lugoj - Deva este parte integrantă a coridorului 4 Pan european ( Rin - Dunăre) , iar pe traseul acestuia se află Dealul Soimuș, unde a fost pusă în operă una dintre cele mai spectaculoase lucrări de infrastructură din România.
Antreprenorul acestui contract în valoare de peste 419 milioane lei fără TVA este Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L.
CITEȘTE ȘI GALERIE FOTO Bucureștenii vor circula cu autobuze hibrid Mercedes-BenzBretelele rutiere care ar fi permis descarcarea traficului auto de pe lotul 4 se află pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, pe care nu a putut fi începută receptia din cauză că nu au fost îndeplinite condițiile tehnice necesare.
Recomandarea ca recepția să nu fie demarată pe lotul 3 a venit chiar din partea Consultantului, care a monitorizat șantierul.
În această situație, antreprenorul spaniol (Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. - COMSA S.A. - Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A.) a refuzat propunerea CNAIR de a recepționa ca obiect separat un sector care asigură accesul la bretelele rutiere de la Nodul Ilia, ceea ce ar fi permis deschiderea circulației între Nodurile Șoimuș și Ilia.
De altfel nu este pentru prima oară când Antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrazii Lugoj - Deva creează probleme din cauza calității slabe a lucrărilor.
Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. - COMSA S.A. - Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A a fost la un pas de rezilierea contractului în anul 2017 tocmai din cauza faptului că a folosit materiale de slabă calitate și nu a respectat metodologiile de lucru, situație care a dus printre altele la prăbușirea, încă din faza de șantier, a unui segment de drum, pe o lungime de 70 m și o lățime de 11 m.” se arată în comunicatul CNAIR.
Reamintim că ministrul Tranposrturilor, Răzvan Cuc, a afirmat în urmă cu circa o lună că în august se va circula pe Autostrada A1 de la Sibiu la Nădlac. Afirmația a fost una eronată în primul rând pentru că există un sector din această autostradă care nici măcar nu a fost licitat. În același timp, problemele de pe Lotul 3 ar fi trebuit să fie cunoscute încă de atunci, cel puțin așa reiese din comuniacatul CNAIR.