Cozi interminabile, în special la orele dimineții, pe Aeroportul Henri Coandă - Otopeni, unde sute de persoane așteaptă să plece.
Oamenii trebuie să sosească cu 3 ore mai devreme, din cauza aglomerației generate de cei care nu reușesc să completeze formularele COVID. Traficul aerian este cu doar 16% mai mic față de 2019, însă companiile aeriene au renunțat la mare parte din personal, arată Știrile Pro TV.
Haosul începe încă de la check-in, pentru că unele companii au renunțat la sistemul online și fac înregistrările la ghișeu. Aici este și punctul în care pasagerii trebuie să prezinte actele la verificat, inclusiv forumularul obligatoriu „covid track”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„În viața vecilor, amin, nu mai calc în acest aeroport de doi lei și cu această companie, clar nu. Cu 3 ore am venit mai repede în aeroport. Câinele e stresat, eu sunt stresat. Toată lumea, un stres și un nerv”, a declarat un pasager.
Formularul care le-a încurcat planurile unor pasageri este generat de fiecare țară în parte, în funcție de evoluția virusului, și cuprinde informații medicale pe care titularii trebuie să le prezinte pentru a fi mai ușor localizați. Cu toate acestea, mulți călători nu știu de unde să descarce documentele sau cum să le completeze înainte de a ajunge la aeroport. Din acest motiv, la unele ghișee, operatorii aerieni au afișat liste cu site-urile fiecărei țări.
Cei cu pașaport biometric pot sări peste ultima coadă, verificarea de la Poliția de Frontieră, pentru că pot trece prin șase porți electronice care le recunoaște identitatea. Aici sunt acceptați și copiii de peste 12 ani.
CITEȘTE ȘI Transilvania Residence: un proiect imobiliar exclusivist în BrașovReprezentanții aeroportului „Henri Coandă” din Otopeni recunosc că situația se repetă în fiecare dimineață din cauza numărului mare de zboruri programate într-un interval scurt de timp.
”Dimineață e prima plecare a tuturor aeronavelor. În medie, cam 50 de aeronave pleacă într-un interval de trei ore de la Otopeni. Suntem la nivelul din 2019. În perioadele de vârf, toate ghișeele noi le alocăm companiilor aeriene, avem 100 de ghișee”, a declarat Cătălin Peșteșan, directorul aeroportului.
Multe ghișee sunt închise, spre nemulțumirea pasagerilor, pentru că numeroase companii aeroportuare și-au redus personalul.