Guvernul alocă peste 10 milioane lei exproprierilor pentru podul suspendat de la Brăila, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 28 de ani, în valoare de 2 miliarde lei

Guvernul alocă peste 10 milioane lei exproprierilor pentru podul suspendat de la Brăila, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 28 de ani, în valoare de 2 miliarde lei
scris 3 oct 2018

Guvernul a pregătit peste 10 milioane lei pentru a expropria terenuri în suprafață totală de circa 64 de hectare necesare construirii podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 28 de ani, a cărui proiectare și execuție costă 2 miliarde de lei.

Astfel, în acest scop, vor fi expropriate 64,2 hectare de teren în județele Brăila (localitățile Brăila și Vădeni) și Tulcea (Smârdan și Jijila), iar proprietarii vor primi în total, în compensație, circa 10,35 milioane lei, suma fiind stabilită în urma unei evaluări ANEVAR de luna trecută. Proiectul are statut de lucrare de utilitate publică de interes național și necesită exproprierea unui număr de 400 de proprietăți.

Urmărește-ne și pe Google News

Cele mai mari despăgubiri sunt prevăzute pentru fabricantul de construcții și structuri metalice Danketer Impex SRL (2,65 milioane lei), căruia îi va fi expropriată inclusiv o hală de producție, și pentru producătorul de alimente Soroli Cola SA, controlat de omul de afaceri Gheorghe Caruz (1,84 milioane lei).

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
FOTO Primele imagini cu noua generație BMW Serie 3, cu un design complet schimbat CITEȘTE ȘI FOTO Primele imagini cu noua generație BMW Serie 3, cu un design complet schimbat

Contractul de proiectare și execuție a podului a fost atribuit în urmă cu un an asocierii dintre firmele Astaldi SpA și IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. și este în valoare de aproape 2 miliarde lei, fără TVA. Proiectul este cuprins în Master Planul General de Transport al României și face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiții Teritoriale Integrate), finanțabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritară 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient".

Durata contractului este de 48 de luni, din care 12 luni proiectare și 36 luni execuție, iar perioada de garanție a lucrărilor va fi de 120 de luni. Pe lângă podul suspendat, principala structură a lucrărilor, proiectul prevede construirea a două viaducte de câte 110 metri lungime, a unui drum principal cu o lungime de 19,095 kilometri și a unui drum de legătură cu DN 22 (Smardan – Măcin), în lungime de 4,328 kilometri.

”După ce va fi construit, podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală, de 1.120 metri”, anunța Ministrul Transporturilor anul trecut. Potrivit autorităților, proiectul are ca scop crearea unei căi de comunicație moderne, cu implicații în dezvoltarea regională a zonei, a fluidizării traficului între localitățile Brăila, Galați, Tulcea și Constanța, creșterea siguranței utilizatorilor, micșararea timpilor de parcurs și scăderea poluării la toate nivelele în zonele în prezent tranzitate.

Compania italiană Astaldi, implicată în numeroase alte proiecte în România, inclusiv în construcția liniei de metrou Drumul Taberei-Universitate, a anunțat recent că a ajuns la un acord cu creditorii săi care vizează restructurarea financiară a societății, cu datorii de 1,76 miliarde euro la finele lunii iunie, pentru a preveni starea de insolvență și a asigura continuarea activității.

Studiu: Cel mult o sondă de explorare din 4 descoperă hidrocarburi în Marea Neagră, costurile unui foraj ajung și la un sfert de miliard de dolari, iar riscurile sunt foarte mari CITEȘTE ȘI Studiu: Cel mult o sondă de explorare din 4 descoperă hidrocarburi în Marea Neagră, costurile unui foraj ajung și la un sfert de miliard de dolari, iar riscurile sunt foarte mari

Podul suspendat va avea o lungime totală de  1.974,30 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri și două deschideri laterale, de 489,65 și 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 metri de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal și tiranți verticali de legătură între tablier și cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren și sunt localizate în afara digurilor Dunării.

Lățimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri și va fi alcătuită din 4 benzi de circulație de câte 3,50 metri lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 metri lățime, două acostamente de 1,50 metri lățime și o zonă mediană cu lățimea de trei metri.

La acestea se adaugă, de o parte și de alta, două benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având lățimi de câte 2,80 metri fiecare. Podul suspendat va fi poziționat între km 4+596,10 și km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la kilometrul 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

Drumul principal Brăila – Jijila va avea o lungime de 19,095 kilometri și va fi prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete, până la km 7+940. Drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, cu o lungime de  4,328 km, va fi prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Acest drum urmează să pornească de la  km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) și se va intersecta cu DN22 (Smârdan-Măcin).

viewscnt
Afla mai multe despre
pod suspendat
pod suspendat braila
pod suspendat dunare
pod suspendat dunare braila
ministerul transporturilor
astaldi
exproprieri lucrari infrastructura
lucrari utilitate publica interes national
programul operational infrastructura mare
fonduri ue infrastructura