Wizz Air, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa Centrală și de Est și unul dintre cei mai mari transportatori aerieni din România, a decis să apeleze la o metodă inedită în relația cu clienții cărora le-a anulat cursa pe ruta București-Cluj-Napoca, notificându-i că, în ziua în care voiau să călătorească spre Cluj, au rezervată în loc o cursă spre Londra, chiar dacă aceștia nu și-au propus să plece în Marea Britanie. Profit.ro a anunțat recent că operatorul aerian a renunțat, discret, la a mai opera curse pe ruta București-Cluj-Napoca, acestea urmând să fie sistate de la finele lunii octombrie cu argumentul că nu mai sunt rentabile financiar.
Acum, fără un avertisment prealabil, compania aeriană a transmis către clienți care își cumpăraseră anterior bilete pe această rută un plan de călătorie pentru aceeași zi, dar nu spre Cluj-Napoca, ci spre... Londra Luton.
În contul personal, la detalii privind noua cursă, clienții sunt invitați să accepte schimbarea zborului, să rezerve o altă cursă sau să ceară rambursarea banilor. În această secțiune de rambursare, principala variantă indicată este rambursarea banilor doar în contul personal de pe site-ul Wizz Air, ceea ce presupune că banii respectivi pot fi folosiți doar pentru o altă cursă cu această companie. "Rambursare în contul Wizz" este opțiunea prezentată extrem de vizibil, spre a fi accesată.
CITEȘTE ȘI FOTO Ion Țiriac a prezentat patru modele Porsche 911, între care și mașina Simonei Halep, incluse în colecția proprieSub această opțiune este anunțat, cu litere mai mici, că dacă doresc să primească o rambursare prin transfer bancar sau pe cardul utilizat în timpul procesului de rezervare, trebuie să consulte "punctul trei al e-mailului de notificare privind modificarea orarului”. Conform pasagerilor care au contactat Profit.ro pentru a semnala problema, acest punct trei nu există, iar pentru rambursarea banilor în contul bancar nu este activată nicio soluție (buton de acceptare a acestei opțiuni).
Contactați de Profit.ro cu întrebarea care este motivul pentru care, așa cum ne-a fost semnalat de către respectivii clienți, pasagerii care doresc rambursarea efectivă a banilor în contul bancar nu au și posibilitatea tehnică de a își exercita această opțiune, reprezentanții Wizz Air nu au răspuns.
UPDATE ora 14.38 Compania Wizz Air a transmis Profit.ro punctul de vedere solicitat, spunând că, pentru rambursare integrală sau credit WIZZ, clienții trebuie să acceseze "link-urile trimise în mail", în condițiile în care pasagerii care au contactat Profit.ro semnalează că nu ar avea la dispoziție astfel de linkuri prin care să le fie rambursați banii direct în contul bancar.
Poziția Wizz Air:
"Wizz Air informează toți pasagerii despre modificările comerciale aduse zborului lor prin intermediul unui e-mail, în care sunt prezentate, pe larg, toate opțiunile pe care compania le pune la dispoziția acestora, dacă se regăsesc în situația mai sus menționată. Astfel, pasagerilor cu rezervări afectate de această schimbare li se oferă posibilitatea reprogramării gratuite pe zboruri alternative WIZZ, rambursarea integrală a biletului plătit sau li se oferă 120% credit din rezervarea originală în contul WIZZ. În cazul în care întâmpină dificultăți, ei pot contacta WIZZ prin numărul de telefon cu tarif normal furnizat în e-mail sau pot completa o reclamație pe wizzair.com.
Pasagerilor cu rezervări afectate de modificări comerciale li se oferă automat posibilitatea reprogramării pe o rută alternativă cât mai curând posibil. Prin urmare, pasagerul primește un e-mail în care i se oferă posibilitatea unei reprogramări gratuite, pe un alt zbor. Dacă această reprogramare oferită automat de WIZZ (ruta și orar de zbor) este acceptată de către pasager, el poate accesa link-ul primit și poate prelua noua rezervare prin link-ul disponibil în notificarea primită în e-mail. Dacă reprogramarea inițială nu este acceptată de către pasager, el o poate schimba online, cu o alternativă mai adecvată din listă de zboruri, în termen de 14 zile înaintea sau 30 de zile după data planificată a plecării zborului inițial, în funcție de disponibilitatea locurilor. Pasagerii pot solicita, de asemenea, să anuleze rezervarea și să primească rambursarea completă a biletului lor plătit sau să primească un credit WIZZ de 120% din tarif în "contul de client WIZZ" prin intermediul link-urilor incluse în e-mail.
Pasagerii pot realiza o nouă rezervare sau o schimbare a rezervării inițiale oferită automat de companie, doar din contul personal WIZZ, dar pentru a beneficia de rambursare integrală a biletului plătit sau de credit 120% din rezervarea originală în contul WIZZ, trebuie accesat link-ul inclus în e-mail-ul trimis de către companie".