CONFIRMARE Confruntată cu "furia" taximetriștilor locali și cu modificările gândite de autorități, Uber a lansat astăzi serviciul Uber Eats în România

CONFIRMARE Confruntată cu "furia" taximetriștilor locali și cu modificările gândite de autorități, Uber a lansat astăzi serviciul Uber Eats în România
scris 17 mai 2018

Compania americană de ridesharing Uber a lansat astăzi în România Uber Eats, serviciul de livrare a mâncării de la restaurante, confirmând astfel informațiile transmise de Profit.ro în luna februarie. Uber Eats este disponibil astăzi în circa 200 de orașe de pe toate continentele. România este indicată drept țara cu cel mai mare potențial de creștere din regiune pe această nișă. Piața locală de comenzi de mâncare, pe care operează deja alți jucători, este estimată la 200 de milioane de euro anual, dar cu potențial de dublare în următorii 3 ani.

Pentru început, serviciul va fi disponibil în intervalul orar 10:30 si 22:00, în zona centrală a Bucureștiului și în cartiere precum Dristor, Parcul Tineretului, Tei, Drumul Taberei sau campusul de business Pipera, noi cartiere și orașe din țară urmând să fie disponibile în aplicație în următoarele săptămâni și luni.

Urmărește-ne și pe Google News

Compania promite un timp mediu de livrare de sub 40 de minute, cu obiectivul de a ajunge la sub 35 de minute în scurt timp, în aplicație fiind anunțate circa 100 de restaurante din Capitală, precum cele din grupul City Grill (Trattoria Buongiorno, Restaurant Pescăruș, City Grill, Hanu’ lui Manuc și Hanu’ Berarilor), Pizza Bonita, Pep&Pepper, Japanos sau El Torito, Simbio, Atelierul de Tarte, BurgerVan, Finca by Alioli, Fish House.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Uber Eats reprezintă o platformă online care asigură legătura între consumatori și restaurantele înscrise în sistem și permite livrarea la domiciliu sau la birou prin intermediul șoferilor Uber, fiind astăzi disponibilă în circa 200 de orașe de pe toate continentele.

Pe piața locală funcționează deja diferite aplicații de livrare mâncare de la mai multe localuri, precum foodpanda, oliviera, toscafood, hipMenu, iar alte restaurante și-au dezvoltat propriul serviciu de livrare.

Oliviera a fost cumpărată recent de platforma Takeaway.com.

În luna martie, grupul francez de retail Carrefour și-a lansat propria aplicație de comenzi de mâncare, pentru produse furnizate de hypermarketurile rețelei și unele restaurante din diferite orașe, cu livrare gratuită.

Austriecii de la Austrotherm au deschis a treia fabrică de polistiren din România, la Arad. Costurile de transport, \ CITEȘTE ȘI Austriecii de la Austrotherm au deschis a treia fabrică de polistiren din România, la Arad. Costurile de transport, "decisive" în alegerea orașului: până acum am lăsat literalmente bani pe drumul de livrare

Ultimele date indicau că un român plătește în medie 15,5 euro pentru mâncarea comandată online, în timp ce bulgarii alocă 11,7 euro, iar ungurii cheltuiesc 8,1 euro, România fiind indicată drept țara din regiune cu cel mai mare potențial de creștere în ceea ce privește piața de comenzi online de mâncare, bazat pe argumentul că doar până în 10% dintre utilizatorii de internet aleg deocamdată să comande mâncare online.

Piața locală de comenzi de mâncare este estimată la 200 de milioane de euro anual, dar cu potențial de dublare în următorii 3 ani.

Din estimările operatorilor de restaurante, volumul livrărilor de mâncare la domiciliu ocupă acum în jur de 7-8% din întreaga piață locală HoReCa, evaluată la aproximativ 2,5 miliarde de euro.

La nivel global, principalii jucători sunt UberEats, Just Eat, Deliveroo, gigantul Amazon intrând recent, la rândul său, pe această nișă.

Miza proprietarului City Grill: piața livrărilor de mâncare la domiciliu se va dubla în 3 ani. Dragoș Petrescu intră pe nișă și va livra mâncare cu mașini, motociclete și chiar și biciclete CITEȘTE ȘI Miza proprietarului City Grill: piața livrărilor de mâncare la domiciliu se va dubla în 3 ani. Dragoș Petrescu intră pe nișă și va livra mâncare cu mașini, motociclete și chiar și biciclete

Uber a fost înființată în 2009 în Statele Unite ale Americii, ca o companie de transport în sistem ridesharing.

Din februarie 2015, Uber este prezent și în România, în București și, din 2016 și la Cluj, Brașov și Timișoara.

În 2016, Uber a înregistrat în România o cifră de afaceri de 4,52 milioane de lei, de la 1,53 milioane de lei în 2015, și un profit net de 155.816 lei, în creștere cu 181,6% față de anul precedent.

Concurentul Uber pe piața locală este startup-ul estonian Taxify, o aplicație lansată în vara anului trecut în România, deocamdată doar în București.

În România, ca și în alte țări, Uber se confruntă cu "furia" taximetriștilor locali, dar și cu modificările pregătite de autorități.

Tranzacție: Fabrica din Brașov a germanilor de la REGE Automotive a fost cumpărată de americani CITEȘTE ȘI Tranzacție: Fabrica din Brașov a germanilor de la REGE Automotive a fost cumpărată de americani

În aprilie anul trecut, transportatorii și taximetriștii care fac parte din Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) au organizat proteste în fața sediului Guvernului împotriva Uber, nemulțumiți că pierd clienți.

Pe acest fond, primarul general a anunțat, la începutul lunii decembrie, intenția de a modifica regulile de desfășurare a transportului în regim de taxi în Capitală. Gabriela Firea afirma, după o întâlnire cu reprezentanții taximetriștilor, că vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se încadrează in prevederile legale, aceștia reclamând, printre altele, "concurența neloială practicată prin sistemele de aplicații online ce oferă servicii ilegale de taximetrie". Aceasta în condițiile în care, în mai multe rânduri taximetriștii din București, dar și cei din alte orașe, și-au exprimat nemulțumirea față de serviciul de transport UBER, la sfârșitul lunii noiembrie, în Capitală, zeci de taxiuri mergând în coloană prin zonele aglomerate ale orașului, în semn de protest.

Uber a reacționat atunci spunând că serviciile de carsharing, de taxi și transportul în comun constituie, împreună, soluții care pot duce la reducerea aglomerației, a poluării și pot rezolva problema parcărilor din București. Uber mai spunea că dialogul este cea mai bună cale pentru a oferi bucureștenilor cele mai bune servicii de transport.

Luna trecută, Profit.ro a prezentat un proiect care prevede că serviciile de ridesharing, precum Uber, vor trebui autorizate de către primăriile localităților unde sunt intermediate aceste tipuri de servicii. Autorizația va fi emisă pe perioadă nedeterminată, pentru o taxă de 50.000 lei. Această sumă va trebui plătită anual de platformele de ridesharing, în caz contrar autorizația urmând a fi anulată. Intermedierea de servicii ridesharing fără autorizație va fi sancționată cu o amendă reprezentând 5% din cifra de afaceri a companiei respective.

viewscnt
Afla mai multe despre
taxi
primarie