Automobilul Mini complet electric al BMW, fabricat în China, urmează să fie lovit de cel mai mare tarif pentru vehicule electrice, de 38,1%, conform planurilor provizorii ale UE, a declarat o sursă familiarizată cu chestiunea, o potențială lovitură terminală pentru perspectivele de vânzare ale mașinii de gamă medie în Europa, transmite Reuters.
Producția în masă a vehiculului de aproximativ 35.000 de euro (37.345 USD), produs de o companie mixtă din China a BMW și Great Wall Motor, a început la sfârșitul anului trecut - la scurt timp după ce UE și-a lansat investigația referitoare la subvențiile acordate de Beijing producătorilor auto.
Cu producția aflată încă în primele zile, compania nu a reușit să îndeplinească condițiile din investigația Comisiei Europene de a oferi vsuficiente detalii pentru a fi clasificată drept companie care cooperează cu ancheta, a spus sursa, refuzând să fie numită deoarece discuțiile sunt private, scrie News.ro.
Companiile considerate ca ar coopera cu UE au fost supuse unor tarife mai mici, de 17,4%-21%, potrivit unui document al Comisiei Europene văzut de Reuters.
Acestea includ BMW Brilliance Automotive, un alt joint venture al BMW care a produs iX3 electric pentru export în Europa din China din 2021.
BMW a refuzat să comenteze.
CEO-ul BMW, Oliver Zipse, a declarat la începutul acestei săptămâni că tarifele sunt ”modul greșit de urmat”, reiterând îngrijorările altor producători de automobile germani, care se tem de un război comercial care s-ar putea sfârși cu contratarife pentru mașinile exportate din Germania în China.
Comisia Europeană a spus că întreprinderile mixte care produc mașini în China vor fi supuse taxelor, fără a preciza dacă asociațiile mai recent formate ar putea beneficia de cota mai mică, de 21%, pentru companiile care au cooperat la anchetă.
O creștere de 38,1% a prețului modelului Mini, care urma să fie exportat din China în Europa, ar putea afecta vânzările într-un moment în care producătorul de mașini se bazează pe fiecare vânzare de mașină complet electrică pentru a ajuta la îndeplinirea obiectivelor de emisii de carbon mai stricte.
Termenul limită pentru impunerea măsurilor provizorii este 4 iulie, după care ancheta va continua până la sfârșitul lunii octombrie.
Asta lasă timp pentru Beijing și Bruxelles să încheie o înțelegere pentru a atenua impactul.
Companiile pot, de asemenea, să depună comentarii și să solicite audieri după aplicarea obligațiilor provizorii.