Plățile online cu carduri Visa, unul dintre cei doi mari procesatori din România, au crescut cu peste 50% în aprilie 2020 față de aceeași perioadă a anului trecut, în condițiile în care sectorul comerțului electronic în România a înregistrat un avânt puternic după izbucnirea pandemiei de COVID-19.
Unul din șapte deținători de carduri Visa au achiziționat pentru prima dată cu cardul bunuri și servicii de pe internet, după declanșarea pandemiei.
„Cumpărăturile online și acceptarea plăților fără numerar nu mai sunt doar un avantaj, ci și o necesitate în contextul actual marcat de atâtea restricții impuse din cauza COVID-19”, spune Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Combinatul chimic Donau Chem Turnu Măgurele și-a reluat activitatea după 5 ani. Grupul InterAgro, controlat de Ioan Niculae, devine cel mai mare consumator de gaze individual din RomâniaCele mai mari creșteri ale tranzacțiilor online pot fi observate în cazul aprovizionării și amenajării locuinței, unde valoarea plăților online a crescut de aproape 10 ori, în cazul magazinelor alimentare, restaurantelor, al magazinelor de îmbrăcăminte și accesorii care au înregistrat creșteri de aproape 3 ori mai mari și al plăților de utilități care aproape s-au dublat.
Doar 29% dintre utilizatorii de internet din România au făcut cumpărături online anul trecut, spre deosebire de media europeană de 67%.