Puternic afectat de epidemia de coronavirus, mediul de afaceri solicită Guvernului și Parlamentului adoptarea unor măsuri de ajutor.
Platforma SmartBill, furnizor de soluții pentru automatizarea proceselor, transferul de date și emiterea de documente, împreună cu Valentina Saygo, expert contabil, a realizat o petiție numită ”Antreprenorii cer Guvernului si Parlamentului sprijinirea mediului de afaceri”, prin care se solicită 22 de măsuri care să fie luate pentru a ameloria impactul negativ asupra mediului de afaceri al epidemiei de COVID-19:
- Ajutor de stat pentru taxele salariale pentru firme aflate în dificultate
- Modificarea legislației pentru șomaj tehnic
- Scutirea de la plata sumelor accesorii, dobânzi și penalități de întârziere la ANAF pentru societățile afectate
- Amânarea termenului de plată a taxelor minim 60-90 zile de la declarare
- Deblocarea urgentă a TVA de rambursat de către ANAF
- Compensarea indemnizației de concediu medical de recuperat de la Casa de Sănătate
- Eliminarea celor 5 zile de concediu medical suportate din Fondul de Salarii de către angajator
- Bonificații pentru contribuabilii care plătesc obligațiile în termen, cu aplicabilitate directă 10-20% și imediată
- Scutiri de impozite pentru angajări noi
- Extinderea scutirii pentru profitul reinvestit
- Amânarea la plata a creditelor bancare pentru persoanele juridice afectate, pe o perioadă de minim două luni
- Acordarea de împrumuturi pentru IMM cu dobânda zero și garantate de stat pentru societățile aflate în dificultate
- Digitalizarea și debirocratizarea instituțiilor publice
- Eliminarea restricțiilor pentru angajarea zilierilor
- Eliminarea taxei pentru handicap sau înlocuirea cu achiziții de la unități protejate
- Modificarea plafonului pentru eșalonare fără garanții
- Eliminarea popririlor pe perioada forței majore pentru domeniile de activitate aflate în dificultate
- Scutiri de la plata impozitelor pe clădiri
- Obligativitatea legală de a se achita facturile furnizorilor în termen de maxim 45 zile
- Modificarea legislației fiscale în privința clienților incerți, a ajustării de TVA pentru aceștia și a eliminării plafonului de 30% pentru constituirea de provizioane pentru riscul de neîncasare a clienților
- Posibilitatea de a te înscrie la TVA la încasare în timpul anului, nu doar la începutul acestuia
- Modificarea procedurii pentru obținerea certificatului de forță majoră și eliminarea taxei pentru obținerea acestuia