România înregistrează o pondere mult mai mare de public cu orientări populiste, comparativ cu statele europene măsurate în cercetări sociologice, potrivit unui studiu despre creșterea populismului în România prezentat la Harvard University de Dan Sultănescu, director de cercetare în cadrul Centrului pentru promovarea Participării și Democrației (SNSPA).
Evenimentul a fost găzduit de fostul ministru al Finanțelor Ioana Petrescu, Senior fellow la Harvard și directorul Centrului de Leadership și Inovare din cadrul Facultății de Management (SNSPA), scrie Hotnews.ro.
Dan Sultănescu a prezentat metoda utilizată de CPD SNSPA pentru măsurarea atitudinilor populiste în randul publicului din România, precum și rezultatele mai multor sondaje de opinie (9 studii realizate de CPD în perioada 2019-2022). România înregistrează o pondere mult mai mare de public cu orientări populiste, comparativ cu statele europene măsurate în cercetări sociologice.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Nu suntem încă într-un moment de panică. Investitorii arată încredere în piețele bursiereConform studiilor CPD, orientările populiste ale publicului românesc au cunoscut o creștere în contextul în care pandemia a afectat – economic, social, cultural – categorii largi de public vulnerabil. Oamenii cu venituri mici, cu nivel scăzut de educație și cu slabă informare media sunt cei mai predispuși în a prelua acest tip de atitudine, fiind și direct loviți de efectele economice ale unor perioade complicate.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Este posibil să avem fluctuații considerabile pe piața criptomonedelor în perioada următoareCifrele sondajelor arată că publicul cu atitudini populiste a avut cea mai mare pondere în context de campanie electorală (octombrie 2020), cu alte momente de creștere pe parcursul celei de a doua părți a anului 2021. Ulterior, însă, ponderea publicului populist a reînceput să scadă.